3144
Sök

Fiat 850 Special "Aero edition" 4/4 nya bilder fint ska det bli!

53 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
saablover_1 skrev:
i värsta fall får du special beställa nya axlar... men varför en 2,0????? varför inte en aero??

jo det kan hända, det är en importerad aero!

115 Inlägg
25 april 2009
Jädrigt gött projekt!
Kommer kika in lite då och då.
Lycka till!

53 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Äntligen har dent hänt lite i garaget nu börjar det rulla framåt igen ! idag har jag satt första motorfästet men det kanske är så att det är lättast dom andra blir nog klurigare tror jag men men det ska gå någon gång, någon som har ett bra tips på hur man få fram måtten på drivaxlarna så dom hamnar rakt? Slänger upp en liten bild på hur det kanske kommer se ut i framtiden big_smile
Ha det fint!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/38416/650697_vgh2my.jpg
Fetare än orginal!

126 Inlägg
9 maj 2009
Det här måste följas grym Fiat

53 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Bosskelso skrev:
Det här måste följas grym Fiat

Det tycker jag verkligen men det kmr ta många månader innan den är kör duglig!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
29 augusti 2009
har projektet stannat??

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

738 Inlägg
30 september 2009
Hade de inte varit smidigare och ballare med en mc motor? smile

53 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Hej alla goa o glada!

Det har hänt en hel del i garaget nu bilen står på 4 hjul men dock ingen suspension bak ännu men det är på G, fixar till bilder i tråden till helgen,

Ha det gött så länge Ps ni får en smyg bild då!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/38416/778374_9ah8fz.jpg
Bred!

139 Inlägg
6 oktober 2009
tja! säg till om du behöver en reservdelsbil, misstänker att du inte behöver men jag har en fiat 850 sport ståendes..

Akay!

53 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
badder_ skrev:
tja! säg till om du behöver en reservdelsbil, misstänker att du inte behöver men jag har en fiat 850 sport ståendes..

Ger du mig ett pris är det verkligen ingen omöjlighet att jag tar den, beroende på skick för jag har tänkt att göra en orginal också! Om du har lust kan du ju alltid maila en bild också!
Senast redigerat av the_praWn (7 oktober 2009)

53 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Nu har det tagit fart i garaget igen kommer med uppdatering underhelgen efter jag har varit där med kamera!

Ustkaka
506 Inlägg
4 januari 2011
Vaaa... bilden där motorn står under bilen, där är ju motorn på fel håll?! Jag hoppas ju att du inte tänker lägga ner så mycket jobb på en felvänd bil? för den blir väll bakhjulsdriven?!

Kul bygge isf, har något liknande, en dyane med v6. lycka till! (om den blir bakhjulsdriven) wink

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Osponsrad
1 631 Inlägg
4 januari 2011
Fiatbygge for the win.. Har du fått ordning på hur du skall ha det med drivning osv ?? MVH

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

53 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Sami-B skrev:
Vaaa... bilden där motorn står under bilen, där är ju motorn på fel håll?! Jag hoppas ju att du inte tänker lägga ner så mycket jobb på en felvänd bil? för den blir väll bakhjulsdriven?!

Kul bygge isf, har något liknande, en dyane med v6. lycka till! (om den blir bakhjulsdriven) wink

Den blir bakhjulsdriven och jag kommer lägga ner mycket jobb på den jag hoppas det ska gå bra! Har lite funderingar med lådan bara hur faan jag ska få ihop det big_smile men men problem är till för att lösas! Tack!

53 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
Fiatbygge for the win.. Har du fått ordning på hur du skall ha det med drivning osv ?? MVH

Det blir saab orginal = jävligt bred fiat 850 men det kommer nog bli riktigt bra förhoppningsvis!

Ustkaka
506 Inlägg
5 januari 2011
Kan du inte skohorna ner, hela drivlinan från en saab i bak? och låsa styrstagen. klart å betalt!

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Ustkaka
506 Inlägg
5 januari 2011
Vafan! den sitter ju redan i bak! faan vad kass jag är. nu är jag med! Kör på bara :p

53 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Första fjäderbensfästet är iaf punktat o klart kommer bli kanon tror jag hoppas på bästa resultat imorgon! kom gärna med synpunkter har redan estämt mig för att ändra den översta plattan där det kommer bli ett hål istället för spår!

http://esljqg.bay.livefilestore.com/y1pA6J7tOe721aB3cgQmcQ4hkKBGnI56Ntld5ApziHKPkUGyTMTpONBKrjBQc40juZQjhVzWDlH3T0v4F0sHONaK_2yJzLgVO82/P1079667.JPG?psid=1
Senast redigerat av the_praWn (8 januari 2011)

53 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Nu jävlar är tornen och dämparna på plats så jävla sönt nu ska det svetsas, förstärkas och sedan blästras och lackeras!

http://esljqg.bay.livefilestore.com/y1pNvG32oYrVz_55donFzl7kyaR_cdHW6AJsfHmxKVXViowDkufjkQPliaKzSA4vZMy2-HhFrtq3mUe4Arv3eko2Zyh2W4pFssN/bild.JPG?psid=1

53 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Lite uppdatering idag med hann med lite efter jobbet iaf! Gjorde nya fjäderbensfästen i dag då jag inte var nöjd med dom gamla dom vart för klumpiga, tyvär ingen bild sad Har börjat häftat ramen idag gick faktiskt ganska bra lite har jag fått ihop! Imorgon blir det mycket svets!

http://esljqg.bay.livefilestore.com/y1p761d0X3-rAG05sFVGUQ9W_2FyFrXAY-T29ShcmAUje7m-wcacuTCH21vouPYDnzDnre7XY_lWQ5_QTOg76N0bwaKOQUk9A0i/IMG_0063.JPG?psid=1

http://esljqg.bay.livefilestore.com/y1p5J3T55EFLl-ao56mIHLHWDnaXQmNuhrMo67FxbmsX2ZUsa0RE4GnN9rtVtgnrX5eZFrhKA0HzOUqzfwCVnRZY4bf4Lk0iwKA/IMG_0064.JPG?psid=1

tack o god natt!
Senast redigerat av the_praWn (10 januari 2011)

Sök