2944
Sök

Audi 100 turbo vill inte starta men går perfekt om man bogserar igång den! INGEN GNISTA!?

1 112 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Audi 100 turbo 2,2  91a vill inte starta men går perfekt om man bogserar igång den! PANIK!
Undrar om någon kan han ett tips vad man skall kolla upp! Har precis bytt startkransen å fått dit en ny startmotor men nu så dök ett nytt beteende upp och han på verkstan tror det är någon styrenhet eller så! om man bogserar den så hoppar varvräknaren till efter typ 200-300 meter å drar igång bilen men den startar inte om man bara vrider på nyckeln! han på verkstan sa först att larmet skulle kunna spöka men verkar inte vara det, är bara ett sånt som tjuter utan immobilizer. jag var bort på verkstan med min Haynes verkstads handbok för bilen med lite el scheman å sånt i men vet inte vad det är ännu. Har panik för jag har haft bilen på verkstan i typ 3 månader nu men en rad olika saker som jag vetat vad det är men nu när de sakerna är fixade så dök detta upp!!!!

HJÄLP!!!!
Senast redigerat av Widowmaker (13 april 2009)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
30 mars 2009
Nu så vet jag ju inte riktigt hur det går till vid startmotor byte, men det torde väll vara så att tändningslåset är kopplat till startmotorn - för att säga åt den att dra igång bilen när du vrider nyckeln.
Så det kan inte vara någon kabel till startmotorn ifrån tändningslåset som du missat?
wink
Senast redigerat av LeafBox (30 mars 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 112 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
startmotorn går runt men den tänder inte till!

1 112 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Nu har jag hört mig omkring och fått massa olika tips på diverse givare å lite annat blandat som skulle kunna spöka men allt är kollat nu! givare fördelare tändspole osv osv osv..
kan inte se något på tändnings låset. Finns det någon som kan ha en susning om det är något annat som kan vara med å spöka? styrboxar? menar inte huvud ECU utan annan? jordflätan sitter bra.
känns som om det är något klurigt som man missat men kommer inte på något.

Vill understryka att detta problemet uppstog efter att man har öppnat och bytt ut startkransen.

CNC operatör
280 Inlägg
13 april 2009
Hjälpte precis en kompis med en golf trea med samma problem.
det var kablen som går från tändningslåset till tändspolen som det var ett brott i, verkar konstigt att det skulle kunna vara det i ditt fall men du har ju nånting att gå på iaf.
Har du dubbelkollat alla kablar du har haft väck ? och kollat så du inte missat nån jord kabel?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

1 112 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
MHperformance skrev:
Hjälpte precis en kompis med en golf trea med samma problem.
det var kablen som går från tändningslåset till tändspolen som det var ett brott i, verkar konstigt att det skulle kunna vara det i ditt fall men du har ju nånting att gå på iaf.
Har du dubbelkollat alla kablar du har haft väck ? och kollat så du inte missat nån jord kabel?

skall ta å kolla det! tack för tipset sålänge!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
14 april 2009
Kollat styrbox reläet? skulle kunna vara det. (kasst relä som bara slår till med högre spänning) när du bogserar så går ju generatorn och du får högre spänning.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
14 april 2009
Finns tydligen på vissa Audi en kontakt till oljestickan som bryter tändningen om den inte är nere ! Finns det en sån på din ?

Schipperke rules !

1 112 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Schipperke-owner skrev:
Finns tydligen på vissa Audi en kontakt till oljestickan som bryter tändningen om den inte är nere ! Finns det en sån på din ?

vet inte det! men det var en intressant detalj skall kolla det!

Sök