jag vill byta till sportfilter på min ford...men vad är det för nån givare som sitter på luftburken?
skulle tippa på luftmängdmätaren..
jag undrar en sak angående luftmängdmätare.
Ska sätta in ett öppet luftfilter i en 850 och märkte igår att luftmängdmätaren sitter på orginal luftburken. Är mätaren ett måste? Måste jag köpa en adapter av nått slag för mätaren?
Jag har också någon sorts givare på min orginal burk, med slangar som jag antar har med insprutet att göra. Tänkte höra hur jag ska göra med den om jag vill plocka bort burken och sätta på ett öppet sport luftfilter.
Jag provade nyss å rycka bort sladden och startade motorn, bilen funkar ju men när jag stoppade tillbaka sladden så gick den upp i varv igen på tomgången...
Så man bara öppnar filtret sätter på en adapter sedan filtret?
Funkar inge bra att sätta på Öppet filter på Golf 2 GTi då hela insprutningstyrningen sitter i locket på luftburken. Kika in på gtiklubben.nu och sök på öppet filter så finner du massa svar och tips.
Iofs ingen "orginal" bil går bättre med öppet filter.. detta har avhandlas i tidigare trådar.
Jag provade nyss å rycka bort sladden och startade motorn, bilen funkar ju men när jag stoppade tillbaka sladden så gick den upp i varv igen på tomgången...
Vart kan man då få tag i sådana adapter?
Rycker du ur sladden till lmm går bilen in i "lipmode"/Nödläge och bilen går inge vidare och du får ett felminne.
jag vill byta till sportfilter på min ford...men vad är det för nån givare som sitter på luftburken?
skulle tippa på luftmängdmätaren..
jag undrar en sak angående luftmängdmätare.
Ska sätta in ett öppet luftfilter i en 850 och märkte igår att luftmängdmätaren sitter på orginal luftburken. Är mätaren ett måste? Måste jag köpa en adapter av nått slag för mätaren?
hej har haft samma problem med min luftmassemätaren sitter fast med locket och det bästa sättet är att kapa sönder locket så att det blir röret kvar sen är det bara att trycka dit ett filter passar son pitten i greta
hejsan tänker skaffa öppet sportfilter till min Audi A4 3.0q skulle jag kunna få lite hjälp med vad jag behöver kanske ny adapter eller nåt sånt ?
hej i flesta fall måste du bygga eller be nån kunnig svetsa en adapter för det finns ej ute i handeln tyvärr. skälv fick jag bygga en egen till min v70t5 men det är olika du ser om du drar i sär slangarna om det passar att sätta på ett filter lycka till