Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer
Trotsade febern idag och spenderade några timmar i garaget dock inte med det jag skulle göra, så klart! Men jag tog tag i instrumentpanelen igen och tog mig en bit
Städade garaget, igen.. för att få in mammas lelle bil
och även fast den är liten så blev det typ.. noll plats över! Tur man är liten och smidig
påbörjade omplastning, och fick äntligen dit mina moddade fläktreglage! Nån som ser vilken bil dom kommer ifrån?
vet inte om det syns så bra, men problemet har vart att armarna till reglagen "petar ut" och tar i plexiskivan, och så kan man banne mig int ha det! PS! Våga inte klaga på min "fina" plastning!!! Jag vet hur det ser ut, och jag orkante slipa mer än så där ^^
lösningen blev iallafall att hugga tag i bågsågen och såga som en dåre, men det gick fint och problemet löste sig
och så där bidde det, igen OBS! det är inte målat än, haha så nu saknas bara lämpligt lim/list/klet att fästa kalaset med, samt mätare bakom.
Det är vad jag fick gjort idag, så kom inte här och påstå att jag ligger på latsidan nu ska jag återvända till min feberkoma och stanna där några dagar, eller jag ska iallafall försöka!
är inget proffs på det men problemet med den mörka färgen på epoxyn borde väll kunna lösas med ett lager nonsanding?
Jo det är planen. Har hittat en epoxy från tipro.se som är grå, samt grå slipgrund/grundfärg/non-sanding från samma ställe, så det löste sig rätt bra men tack för svaret!