3454
Sök

Medel mot bleka lister ?!

Soffliggare
83 Inlägg
20 april 2009
AntonL skrev:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=16130
har hört att det fungerar väldigt bra

Ja det funkar klockrent som jag nämnde tidigare här i tråden tongue

23 Inlägg
20 april 2009
Meguiars har ett medel som jag naturligtvis glömt bort namnet på. Det överträffade allt annat som stod i hyllan där hemma, och det är en del medel på den hyllan:P.

223 Inlägg
20 april 2009
Olivolja!

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.

got stance?
546 Inlägg
20 april 2009
AntonL skrev:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=16130
har hört att det fungerar väldigt bra

jepp funkar det också. Plast lister innehåller olja och dom måste m"mätas" på nytt när dom blir bleka
motorolja kan också det funka.

夢の力

jobbar påre
751 Inlägg
27 april 2009
olivolja:) håller i sig oxå.smile

151 Inlägg
27 april 2009
MP52 vit flaska. Tror det heter möbelpolish. Klart bäst och drygt. Har haft samma flaska i två år och den är inte ens halvtom!!
Tar också bort det vita på lister om man missar när man vaxar.
Senast redigerat av EvoJenza (27 april 2009)

Phukk3d
29 april 2009
TurtleWax har en produktserie som de kallar för ICE. I denna serie finns ICE Shine som är ett flytande syntetiskt glansmedel som ger HELA bilen jävligt schysst lyster och ett skydd som håller i sig under kortare perioder.
Passar jättebra mellan de riktiga poler- och vaxsessionerna.

ICE Shine ger även en riktigt fin lyster i gamla tråkiga lister och det håller i sig bra. Kan läggas på efter varje tvätt om man så vill. Bara att lägga på med en applikatorsvamp, låta verka ca 5-10minuter och sen torka av. I paketet ingår denna applikatorsvamp samt en bra mikrofiberduk avsedd för avtorkning.
Desto oftare man använder medlet, desto bättre lyster naturligtvis.

Har använt detta på min S60 några ggr och alla plastdetaljer håller sig i (nästan) nyskick.

Annars är värmepistol eller olivolja att rekommendera.

- Phukk3d wink

Borstat grenrör!
125 Inlägg
4 oktober 2009
Beatdiz skrev:
Bleka lister får man av vax från biltema... Finns det något annat vax som inte färgar av sig på svarta lister?

Och det där med att använda värmepistol, gäller det även när man "råkat" färga listerna med vax?

Biltemas black chrome suger, är man inte uppmärksam på att det kommit lite utanför så sätter det sig som fan på allt annat.. Måste finnas bättre än det?  tongue

Bump på den frågan och sen har jag en fråga till, vilken slags värmepistol ska man ha? testade lite med en jag hade hemma och det hände inte ett skit, dålig värme troligtvis så därför undrar jag vilken pistol man ska ha?

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 oktober 2009
Concept Vista.
Helt suveränt!

Snäll pöjk
703 Inlägg
14 oktober 2009
Om man värmer med värmepistol, blir inte ytan lite "rofflig" som sandpapper typ? Fick bara den känslan..

Ack vet jag förgasarmotorer!

6 Inlägg
16 oktober 2009
Värmepistol kan jag rekommendera. Annars funkar det med turtlewaxs black crome, sonax plastic repair gel. På denna sida finns det gott om tips om bilvård http://www.prorecond.se/forum/index.php … c41c937a31

Snäll pöjk
703 Inlägg
17 oktober 2009
Stiggan skrev:
Värmepistol kan jag rekommendera. Annars funkar det med turtlewaxs black crome, sonax plastic repair gel. På denna sida finns det gott om tips om bilvård http://www.prorecond.se/forum/index.php … c41c937a31

Okej, tack! Ska testa lite med värmepistol då till att börja med smile

Borstat grenrör!
125 Inlägg
20 oktober 2009
NFD skrev:
vilken slags värmepistol ska man ha? testade lite med en jag hade hemma och det hände inte ett skit, dålig värme troligtvis så därför undrar jag vilken pistol man ska ha?

Bump, vill väldigt gärna ha svar på denna fråga.

MVH

Snäll pöjk
703 Inlägg
26 oktober 2009
NFD skrev:
NFD skrev:
vilken slags värmepistol ska man ha? testade lite med en jag hade hemma och det hände inte ett skit, dålig värme troligtvis så därför undrar jag vilken pistol man ska ha?

Bump, vill väldigt gärna ha svar på denna fråga.

MVH

En med bättre värme

Borstat grenrör!
125 Inlägg
26 oktober 2009
mangedif skrev:
NFD skrev:

En med bättre värme

Det menar du inte? Någon lite mer rutinerad som faktiskt gjort detta ingrepp som kan berätta vilken slags pistol de använt?
Senast redigerat av NFD (26 oktober 2009)

16 197 Inlägg
26 oktober 2009
NFD skrev:
mangedif skrev:
NFD skrev:

En med bättre värme

Det menar du inte? Någon lite mer rutinerad som faktiskt gjort detta ingrepp som kan berätta vilken slags pistol de använt?

en från biltema funkar kalas.. körde de på mina lister på min golf å dom blev svarta.. men man får värma ett tag... men de måste va platslister,gummi funkar inte.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Borstat grenrör!
125 Inlägg
26 oktober 2009
evilaudio skrev:
en från biltema funkar kalas.. körde de på mina lister på min golf å dom blev svarta.. men man får värma ett tag... men de måste va platslister,gummi funkar inte.

Nu är jag vansinnigt lat så jag låter dig berätta hur mycket den pistolen kostade istället för att kolla upp det själv, dessutom hur länge värmde du? Felet kanske var att jag inte värmde tillräckligt länge?

16 197 Inlägg
26 oktober 2009
NFD skrev:
evilaudio skrev:

Nu är jag vansinnigt lat så jag låter dig berätta hur mycket den pistolen kostade istället för att kolla upp det själv, dessutom hur länge värmde du? Felet kanske var att jag inte värmde tillräckligt länge?

e du så lat så kan du lika gärna låta dina lister va bleka.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

5 111 Inlägg
26 oktober 2009
Det tar ett tag, men det funkar jävligt bra på vissa plaster. Man får heller inte värma FÖR länge på samma ställe så plasten börjar smälta utan den ska vara precis på gränsen...lagom är bäst.

Borstat grenrör!
125 Inlägg
26 oktober 2009
evilaudio skrev:
e du så lat så kan du lika gärna låta dina lister va bleka.

Nu när du ändå bemödade dig att svara kunde du väl lika gärna ha skrivit vad den kostat istället?

Ganska så onödigt i mina ögon att jag ska leta upp vad det kostar när jag istället kan fråga dig och få ett svar som bara kräver några siffror.

Hursomhelst, tack för tipset om biltema-pistolen!

Sök