3046
Sök

Jagar lh 2.4 från Volvo 240 för konvertering i Volvo 740. vad behövs?

556 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
jag är på jakt efter ett lh. 2.4 elsystem från en 240 som jag ska ha i min 740-88 eftersom jag ska byta till b230fk..

var på skroten förut och kollade men dom hade bara ett som var kapat..

men nu undrar jag hur mycket/vilken del jag behöver?, är det bara den delen som går från boxarna och bland annat till spridarna?, kanske är helt ute och cyklar.. men det var lite svårt att se vilken del jag kunde tänkas behöva när de fattades en bit... någon som gjort detta byta och kan underlätta lite för mig? smile

//Markus

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

213 Inlägg
19 april 2009
Vitsen med att ta från just 240 är ju att motorhärvan är i en separat del, så är inte mycke att ta miste på.

Satte senast in sånt system i min kadett C, riktigt smidigt...

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 april 2009
Citerar Sharky från en annan tråd:

När det gäller kabelhärrva till sprutet så är det lättast att använda en motorstyrkabelstam från en av dom sista årsmodellerna av 240. Komplett kabelhärva från tex en 940 för all motorstyrning är ett as.

Jonas

556 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
PLPerformance skrev:
Vitsen med att ta från just 240 är ju att motorhärvan är i en separat del, så är inte mycke att ta miste på.

Satte senast in sånt system i min kadett C, riktigt smidigt...

jo det är just därför jag söker en nyare 240 härva.. men antar att jag ser när jag inte behöver rota i en härva som är så misshandlad

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

213 Inlägg
19 april 2009
Precis, man får ur hela härvan utan att klippa en enda kabel, så bara börja vid styrboxarna å gå utåt så är den snart loss.

10 287 Inlägg
20 april 2009
Jag har även referenser till folk här på garaget som har lyckats göra sådan här konvertering rätt nyligen. (Jag har gjort det själv också ett par gånger men det var så pass länge sedan att jag har supit bort dom hjärncellerna).

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 april 2009
PLPerformance skrev:
Precis, man får ur hela härvan utan att klippa en enda kabel, så bara börja vid styrboxarna å gå utåt så är den snart loss.

Vilka årsmodeller på 240 har motorhärvan "lös"   har läst mig till de senare, men var går gränsen?

Drar på ett par följdfrågor med.  Vilken sorts trigger använder ett sådant sprut?   1st pigg på svänghjulet + hall i fördelare?  är sprutet mappningsbart?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök