Alla som snackar att ha t5 motor i en volvo 740. Hur vanligt är inte de på en skala 1-10 ? minst 8a iaf
Så jag ska sätta svetsen i en VOLVO 164 med t5 motor, nira system, rejäl ombyggnad. Fast de kommer inte byggas några kjolar eller dyligt skit, ska vara en SLEEPER med 400-500 hk ! (Lång tids projekt)
Först vill jag hitta en volvo 164 ifrån 70 talet, de är då allt är lite mer ovanlig, sen ska den helst vara fint skick, visst den års modell borde ju ha rost, men inga broblem för mig som är utbildad HEHE.
Prisklass på köpet till VOLVO 164 ska vara mellan 4000-8000 tusen, de är max. Så om du och din far eller farfar eller du kanske känner någon som har en hemma som bara står, så säg till så kan komma o kolla !
Jaha, okej Den var fin men att bygga om den mest eftertrakdade modellen känns lite konstigt tycker jag 74 i ståhlblå metalic är så jäkla snygg i orginal.
Men en billgare variant är väl att ta en 240 och sätta på 160 front, billigare bättre.
Edit: En 242 (eller 245) med 164 front och T5 motor skulle vara jäkligt ballt
Jaha, okej Den var fin men att bygga om den mest eftertrakdade modellen känns lite konstigt tycker jag 74 i ståhlblå metalic är så jäkla snygg i orginal.
Men en billgare variant är väl att ta en 240 och sätta på 160 front, billigare bättre.
Edit: En 242 (eller 245) med 164 front och T5 motor skulle vara jäkligt ballt
Det är samma där. 240 model är också vanliga nu.
Så jag kör med 164 med turbo 5a
Även om 164 börja tunna ur så vill jag ändå börja bygga på en sådan