2090
Sök

Startproblem Volvo 745 -88

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Hej, jag får inte igång volvon. Syrran körde in till stan (ca 2mil), parkerade bilen i ca 5 minuter sen gick den inte igång förren man puttade igång den. Då gick den bra i en timme sen bluddrade den till döds. Så vi bärgade hem den till gården och frågade några polare om dom visste. så dom kom hit och tryckte in ett buntband i bränslepumpsrelät och då gick den igång. Då konstaterade dom att de va de som va fel och vi köpte ett nytt dagen efter men den går inte igång nu heller. Vi testade att bogsera igång den och de gick, men efter ca 5 minuters körning så bluddrar den ihjäl sig och går inte igång nu. Hjälp tack!

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

21 761 Inlägg
26 april 2009
Har du kollat ifall det finns gnista och soppa?

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Ja det va gnista och soppa kom det. =/
Hur snabbt eller hur mycket ska det komma? De sprutade ut men kan det vara så att de va för lite eller nått?
Senast redigerat av olkarlsson (26 april 2009)

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Ingen som vet? Om man ska lämmna in den på verkstad och få dem till att leta upp felet utan att laga det, kostar de skjortan tro?

21 761 Inlägg
27 april 2009
Ja, nog kostar det ju en slant, men hur mycket vet jag inte.

Blir stiften blöta när du harvar på startmotorn?
Är det K-Jet, LH2.2 eller LH2.4 ?

blacken
27 april 2009
Impulsen ifrån hallgivaren?..

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Ja jag har kollat men dom blir inte blöta. Spridarna som är fel? Var sitter hallgivaren?

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
HAr varit ute och testat lite och kom på att den går att rulla igång, kan de hjälpa till tro? Den går att rulla igång och då går den bra tills man står still och trycker på gasen och sen bara släpper, då vill den dö. man måste hålla imot lite när man går tillbaka för att den inte ska dö.-.

18 Inlägg
25 maj 2009
Har du larm på bilen? kom ihåg att jag råkade starta farsans larm på han 850 när jag var lite, asså ett tyst larm med startspärr gick inte starta den men de gick att rulla igång den. så vi låste och låste upp bilen ett par gånger sen funkade de. alltid värt att testa:)

Sök