Tjenare, morsan ska åka och köpa sig en Mercedes e320 årmod 97 och vill att jag ska följa med och kolla på den. Nu kan jag ju inget om Mercedes så jag undrar lite efter vanliga fel mm. vad man ska kolla efter. Det är en automat. Så jag skulle vara tacksam om ni kunde nämna nått jag ska kolla efter. tack på förhand.
Jag är inte insatt i den tekniska biten på de bilarna men se upp för rosten. Kolla riktigt noga överallt och under gummilisterna runt dörrar mm. Annars är det en riktig pärla att köra.
Elfel förekommer precis som på alla bilar, men kolla specifikt efter rost, rost och särskilt efter rost. Dessa bilarna är värre än en 60-tals Alfa på den punkten...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Elfel förekommer precis som på alla bilar, men kolla specifikt efter rost, rost och särskilt efter rost. Dessa bilarna är värre än en 60-tals Alfa på den punkten...
LMM brukar pajja på alla w210. Då tappar man 20 - 50 hk. Så inget du kommer märka ifall du inte vet exakt hur en 320 går
Yttertempmätare och klockan brukar fucka sluta fungera. Alltså displayen. Då lär man köpa helt ny hastighetsmätarpaket. Ett sånt går på 2k har jag för mig..
Morsan har råka ut för båda grejjerna.. LMM visste vi inte ens var trasig.. Det var dom på merca som sa de vid en service.. När den var fixad kändes bilen chippad..
Haha ok tackar:P ska kolla efter de tackar ^^
Webläsaren jävlades så sista biten missades, men skrev i alla fall att det i övrigt är en väldigt pålitlig och hållbar bil. Och var inte rädd för lite mil på mätaren, det rullar hundratals E-klass taxis som bevis på att det inte är någon fara. Hoppas eventuellt köp går bra i alla fall
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Haha ok tackar:P ska kolla efter de tackar ^^
Webläsaren jävlades så sista biten missades, men skrev i alla fall att det i övrigt är en väldigt pålitlig och hållbar bil. Och var inte rädd för lite mil på mätaren, det rullar hundratals E-klass taxis som bevis på att det inte är någon fara. Hoppas eventuellt köp går bra i alla fall
Nej då, denna har bara rullar 12000, 3ägare bilhandlaren sen fars och son så den verkar vara i kanon skick:P tack för svaren ^^