4406
Sök

Vad är egentligen tyskstuk?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Ja som rubriken säger - Vad är egentligen tyskstuk? Har aldrig riktigt fått de klart för mig.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
16 maj 2009
breda däck, skitlåg, breddad, fetaste motorrummet..kanske nåt mer som ja inte kommer på nu

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

35 Inlägg
16 maj 2009
Tysk-stuk kan beskrivas med två ord. Lågt och brett. Ju lägre bil desto bättre. Inte heller helt ovanligt att det sitter breda fälgar på också, exempelvis 9" eller bredare.

Tysk-stuk brukar också bestå av att man gör sin bil stilren, genom att ta bort lister dörrhandtag m.m. som förstör bilens form-språk.

Att det heter just Tysk-stuk beror på att det oftast är på tyska bilar man genomför detta stuk. Mercedes Benz, BMW, Volkswagen med flera.

Hoppas detta var ett tillräckligt bra svar på din fråga.
Senast redigerat av WAGolfer (16 maj 2009)

361 Inlägg
16 maj 2009
Kan du inte få svar på din fråga här: http://www.tyskstuk.de/forum/ så vet jag inte vem som kan svara dig så korrekt som möjligt smile

Mvh Pokemon.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)

fälg fantast
1 086 Inlägg
16 maj 2009
för mig är tysk stuk en Låg bil med breda fälgar , fälgarna skall helst sticka ut, INGET MER,  bilen skall vara original exteriört

det är tyskstuk för mig

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Okej då förstår jag lite mer smile

Så det är alltså lite tyskstuk över de sättet jag vill styla bilar.

modifierade orginal delar lr att de ska se orginal ut. Man ska behöva kolla ett tag innan man ser vad som är gjort på bilen. De ska va snyggt, stilrent och diskret. Och med stora breda fälgar med mkt breddning smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
16 maj 2009
Vad jag fattat så är det när man har för smala däck på en bred fälg. Det är inte bra för väghållningen iaf.

Burn Rubber Not Your Soul
18 Inlägg
17 maj 2009
zijaa skrev:
breda däck, skitlåg, breddad, fetaste motorrummet..kanske nåt mer som ja inte kommer på nu

Kompressor som skriker som faan glömde du smile

Jag Har Bensin I Blodet
<-[[[|| _ SoNnY _ BoY _ ||]]]->

Burn Rubber Not Your Soul
18 Inlägg
17 maj 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/103274/658044_2wiyye.jpg
så hät är tyskstuk

https://www1.garaget.org/gallery/archive/103274/658045_28r50f.jpg
smile

Jag Har Bensin I Blodet
<-[[[|| _ SoNnY _ BoY _ ||]]]->

1 754 Inlägg
17 maj 2009
Grymt vacker Opel smile

Jag kan inget om allt.

3 235 Inlägg
17 maj 2009
Hur fan är det möjligt?! Bilerna på bilderna kan ju inte ha någon slags fjädring, för då kommer fälgarna att ta i skärmkanterna.
Är de helt stumma i fjädringen? Det måste vara ett helvete att köra i så fall...

Avstängd
1 031 Inlägg
17 maj 2009
FL3JM skrev:
Vad jag fattat så är det när man har för smala däck på en bred fälg. Det är inte bra för väghållningen iaf.

Bättre än för breda däck på smal fälg iallafall :-)

12 086 Inlägg
17 maj 2009
Tyskstuk kommer väl från början från små tyska urlåga bilar med små breda fälgar med smala däck på.
En ide som antagligen bygger på amerikanarnas lowriderhjul och sedan satt på sina egna bilar.

Hör jag tyskstuk idag tänker jag dock direkt på fenomenet med smala däck på breda fälgar, mer än hela konceptet.

1 853 Inlägg
17 maj 2009
Tyskstuk för mig är i all fall: cleant brett och lågt! smile

/mvh soyd

1 Inlägg
17 maj 2009
zijaa skrev:

Detta är för mig! vad tyskstuk innebär håll till godo:

Sök