3221
Sök

Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

238 Inlägg
27 april 2010
Senaste nytt!

http://img190.imageshack.us/img190/1273/hoff.png

"The Hoff" is on!

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

420 Inlägg
27 april 2010
Underbart!! haha

13 Inlägg
27 april 2010
Någon som har kolla på när de rullar in i Sverige? Hade tänkt stå vid bron och kolla smile

200 Inlägg
27 april 2010
Du kan nog följa på nätet vilka dagar dem räknar med att dyka upp i de olika städerna och då räkna ut när dem bör dyka upp på motorvägen men känns rätt drygt att stå vänta på dem...

238 Inlägg
28 april 2010
Dark_Angel skrev:
är ganska sugen på att åka till sthlm och kolla lite smile Har inte lus läst denna tråd men någon som vet ca tid dom anländer i stockholm? och vart tar dom vägen? åker dom raka spåret till arlanda eller vart bör man stå om man ska vara säker på att se dom och kanske följa efter så man vet vart dom tar vägen? big_smile

Läs tråden ca 1-2 sidor bak.

Men ja kan vara schysst för en gång skull. Dom skall vara på Anderstorp kl 11..

De finns 2 rutter.

Rutt 1.
Öresundsbron - Malmö.
Malmö - Halmstad (E6)
Halmstad - Raceway (Väg 26)

Rutt 2.
Malmö - Helsingborg (E6)
Helsingborg - Värnamo (E4)
Värnamo - Raceway (Väg 27)

Båda rutter tar 2h 50min (2min marginal). Så räkna då med att dom är vid Malmö (efter bron) mellan 8-9. (Själv tar jag med "Saft o bullar" o väntar in dom som gillar köra fort redan vid 7 - halv 8 nånting.

Dom skall lämna Raceway ca 15-16.. Därefter är de följande som gäller!

Raceway - Arlanda (Tror inte de blir Arlanda.. men tog den som random punkt i Stockholm)

Raceway - Hillerstorp (Väg 151)
Hillerstorp - E4an (Väg 152)
E4an följer sedan till Stockholm.

Den rutt tar 4 timmar och 50 min. Finns även en till rutt som tar 6 timmar. men den vorre idiotisk att ta upp. Använd google maps och "Scandinavian Raceway - Stockholm Arlanda" för mer information.

För övrigt får ni nu klura ut matten på erat sätt.

1 101 Inlägg
28 april 2010
Detta verkar sjukt ballt funderar på att sticka till öresundsbron å vänta där med de andra ifrån g.org tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

81 Inlägg
28 april 2010
är inte han död? hmm

Den legenden kommer aldrig att dö! cool

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
28 april 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Dark_Angel skrev:
Dannii skrev:
Senaste nytt!

http://img190.imageshack.us/img190/1273/hoff.png

"The Hoff" is on!

är inte han död? hmm

Nej

Aj fan. det är ju inte han. utan han som är sjukt lik honom patrik swayes eller hur det nu stavas. tongue
Men då går det nog bra haha

238 Inlägg
29 april 2010
Grävde lite och hittade detta big_smile! Detta hade varit nått! wink

http://img43.imageshack.us/img43/4629/veyron.png

Andra nyheter är även!

http://img121.imageshack.us/img121/9459/gumball.png

Och sist men inte minst.. De alla har väntat på..!

Gumball 3000 rally Schemat!!

The list below shows all public checkpoints in and between the cities of this years Gumball 3000 including the times the cars are expected.

-Tog bort dag 1 och 2

Day 3 – May 3rd 2010 – Copenhagen, Denmark – CET

09:00 First Gumballers leave Copenhagen

Day 3 – May 3rd 2010 – Anderstorp Raceway, Sweden – CET

12:30 – 14:00 Watch Gumballers on the Anderstorp circuit and see a drift car demo by the Monster Energy drift team

Day 3 – May 3rd 2010 – Stockholm, Sweden – CET

17:00 First Gumballers drop their cars off at the airport
» There are no public events at this location whilst the cars are flown to Bangor, Maine, USA

-Tog bort dag 4, 5, 6 och 7-

Källor: http://www.gumball-3000.com/
Senast redigerat av Dannii (29 april 2010)

238 Inlägg
29 april 2010
Update!

Maximillion Cooper bytte sin Spyker mot en Morgan aero max.

Skrivet med iPhone 3G. Sorry för särskrivning.

81 Inlägg
29 april 2010
Jag kan verkligen inte hitta det schemat på gumballs officiella hemsida. Jag undrar bara om CET är en vår tid i Sverige eller tiden dem utgår ifrån i London? Är det 9:00 för oss eller 8:00? Nu måste man planera var och när man ska stå och vänta på dem längst vägen.

238 Inlägg
29 april 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Sverige andvänder sig av CET tid, som i stort sett hela Europa gör tongue England följer GMT tid.

De vettifan.. Ja vet att Sverige har typ.. CMT +1.. Och England har CMT.. Vilket menas med att Englands tidzon är 0 zonen.. och Sverige är +1 timme från England.

Däremot så tror jag snarare att CMT som anges i Gumball Schemat menas med att man följer den svenska klockan.. Eftersom att om dom är i Kina.. Inte fan kan dom följa Englands klocka.. Skulle förvirra en hel del tror jag.

Här har ni direkt länk till schemat: http://www.gumball-3000.com/2010/04/27/ … eckpoints/

De är dock inte "fulla" map packen jag hade önskat mig, då den fulla packen innehåller exakta gator o.s.v... Men ta och samla er vid Anderstorp eller Öresundsbron. Jag kan eventuellt tänka mig uppdatera från Helsingborg vilken väg dom tar om jag nu skulle hitta en WIFI-zon i Helsingborg.

Mvh

Zzzz
937 Inlägg
29 april 2010
Dannii skrev:
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Sverige andvänder sig av CET tid, som i stort sett hela Europa gör tongue England följer GMT tid.

De vettifan.. Ja vet att Sverige har typ.. CMT +1.. Och England har CMT.. Vilket menas med att Englands tidzon är 0 zonen.. och Sverige är +1 timme från England.

Däremot så tror jag snarare att CMT som anges i Gumball Schemat menas med att man följer den svenska klockan.. Eftersom att om dom är i Kina.. Inte fan kan dom följa Englands klocka.. Skulle förvirra en hel del tror jag.

Nice, ett inlägg utan ett enda rätt.

33 Inlägg
29 april 2010
Jag bor i Stockholm och skulle gärna följa bilarna härifrån och till Arlanda så att man får se lite av de innan de flygs till USA. Vem vet, någon av deltagarna kanske tom behöver skjuss tillbaka till stan oxå big_smile
Det står att de kommer komma fram till Arlanda fr o m ca. kl 17 så runt klockan 4 borde man nog ställa sig någonstans med bilen och spana. Synd att inte bilarna kör genom Stockholm och visar upp sig, hade varit jävligt fett.
Någon mer som funderar på att gå ut på Cafét sen på kvällen och kolla läget? Mailade just stället och det är inte VIP utan öppet för allmänheten som vanligt fr o m kl 23.

238 Inlägg
29 april 2010
coffe.dk skrev:
Dannii skrev:
Amor_Vincit_Omnia skrev:

Nice, ett inlägg utan ett enda rätt.

Lägg ner.. "inte ett enda rätt" stämmer inte.. Hade rätt.. Fast endå fel.. Vi har UTC +1 och +2.. England har UTC +0.. hade fel med bokstäverna..

Edit: Sen var jag isåfall inte den enda som hade fel när han andra sa "GMT".. men lägg ner nu.. koncentrera på topic istället

Anyways.. Vi får se.. Ja väntar förmodligen från klockan 8
Senast redigerat av Dannii (29 april 2010)

238 Inlägg
29 april 2010
OBS! Ni som tänker följa Gumball från Stockholm, tänk på en sak.

Enligt schemat så skall de inte bli nått i Stockholm. Förarna kör raka vägen till flygplatsen och lastar bilarna ombord. Thats it.. Så de ni lär kunna göra är ju att ta kort på bilarna vid väg kanten / broar.

Tänk dessutom på att på den lite senare tiden -08 och -09 så gillar Gumball förarna hålla sig rätt så packade i en konvoj. Visst finns de dom som sticker ut. Men för de mesta verkar de har blivit mer att dom håller ihop, av vad man ser på klippen på www.gumball3000, youtube samt läser vissa bloggar.

Roligaste blir nog endå Anderstorp då <enligt schemat> de ska vara ett allmänt event för alla med Monster Energy Drifting. Men jag kan inte försäkra och lova er någonting.

Dessutom lär dom flesta INTE köra långsamt. Observera att dom ska vara i Anderstorp runt 12-13 på förmiddagen. Dom första bilarna lämnar Köpenhamn klockan 09:00. Och dom skall festa på Tivoli hela natten.. Vilket kommer resultera till en hel del förseningar....... som vanligt..

Så bli inte förvånade att se alla möjliga händelser som Porschar, Ferrarin och massa lambo's som kör över 200km/h.. Och konvojer som tar de lugnt i 110km/h tidigt på förmiddagen.

Skit snackar jag inte. Så är de.. De är mycket press på förarna..

132 Inlägg
29 april 2010
nu e jag lat å orkar inte läsa igenom alla 10 sidor, vet inte om ni snackat om detta, men när kmr dom mot arlanda till?, vilken dag, känns som att man inte vill missa gumball faktiskt...

81 Inlägg
29 april 2010
Jag är bara orolig att jag står och väntar på bilarna och så har de flesta redan kört förbi. Jag tänker inte stå vid öresundsbron utan nånstans utmed landskrona/hbg och vill bara få fram en lagom tid att stå där för att se de tidiga bilarna komma förbi.
Finns det några andra vägar dem kan köra eller kan man vara nästan 100 på att dem kör motorvägen genom hbg? Känns som enda vägen norrut från malmö.
Senast redigerat av seth_enslow (30 april 2010)

238 Inlägg
30 april 2010
_R_ skrev:
nu e jag lat å orkar inte läsa igenom alla 10 sidor, vet inte om ni snackat om detta, men när kmr dom mot arlanda till?, vilken dag, känns som att man inte vill missa gumball faktiskt...

Du får backa till sida 9

=-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-=

http://img576.imageshack.us/img576/9459/gumball.png

Nu har bland annat Eve, Jon Olsson med flera anlänt till London. Checka in bilderna från garaget på:

http://www.gumball-3000.com/2010/04/30/ … in-london/

Sök