2275
Sök

Ljudproblem audi a3, glapp?

141 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Tjena,
Har fått problem det senaste med mitt ljud i min audi a3 -00. Det går nog fan troll i grejerna tror jag. Hade innan en eclipse stereo, JBL GTO4060 steg, JBLGTO2060 steg samt Alpine 5,25" samt 6,5" högtalare plus en 12" alpine bas.
   Ibland när jag kör så slutar ljudet i alla högtalare att ljuda när jag svänger. Ibland är det vänster, ibland höger, ibland funkar det helt utan problem och ibland knastrar det som den hela tiden.
   Det här fick jag rycket på så jag drog om allt. Slängde ur bägge steg, eclipsen samt basen. Sen köpte jag ny front, denna gång en pioneer, drog nya kablar till allt samt flyttade delningsfiltren till kupén istället för liggande i dörrarna.
   Det är fortfarande samma j*vla problem. Hur f*n kan högtalarna dö när jag svänger? Fattar ingenting. Nya saker överallt......
   Blir så trött på detta nu att jag måste kolla om någon har samma problem. Har ingen aning om vad jag ska göra längre! Hjälp någon!
/Johan

2 914 Inlägg
8 juni 2009
en liten grej jag kom på bara smile
det kan inte hända att du har glassäkring??
isf är den glapp??
hur ser jorden ut?

141 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Om du menar till Huvudenheten så har jag ingen aning men till steget är det en vanlig stifft säkring, om dessa kallas glassäkring vet jag inte. Jordningen sitter med guldpläterad kontakt på skrapad M10 bult som sitter i reservhjulsbaljan. Tagit ur reservdäcket och använder mittpunkten där skruven som håller däcket på plats sitter. Borde inte kunna bli bättre än så! Vart och rotat i det mesta. Kan inte på något sätt uppnå något sprakande själv.....endast när bilen är igång och man svänger på ratten eller så i vissa fall hela tiden!

166 Inlägg
9 juni 2009
slocknar stereon o allt eller äre bara ljudet som försvinner?

jobbar påre
751 Inlägg
9 juni 2009
en fråga:P har du samma remote till båda stegen? alltså bara dragit mellan och sen till stereon? inte den som kan ligga å glappa? testa koppla en kabel från plus till remot på vardera steg istället för remotkabeln sen far du ut å kör..

funkar de då är de glapp i remoten...
annars kan ja inte komma på nå bättre än att huvudenheten inte gillar kurvor=)

har du lågnivån dragen från stereon till ett steg.sen från de steget till nästa? kan inte vara så att ena steget glappa? brukar vara på vissa steg att om man har vidarekopplat lågnivån och sen när dem ska spela så slår man av de "första" steget så bryter de även lågnivån av nån anledning..

141 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Toblerone  skrev:
slocknar stereon o allt eller äre bara ljudet som försvinner?

Det är bara ljudet som försvinner. Det försvinner med lite sprakande ljud också.

Pro_fxr  skrev:
en fråga:P har du samma .......

Jag har inte 2 steg längre. Bytte dessa. Men när jag hade de 2 stegen hade jag en remote som grenades ut till bägge från en dosa.
   Det är inga värsting kurvor vi snackar nu. Bara vrida ratten en 5 grader typ. i 20km/h eller 150km/h. Spelar ingen roll.
   Skummaste är ändå att det kan funka ibland, så något borde vara trasigt men vad!? Allting är nytt! big_smile Jävla keligt det här nu.

Någon annan som har någon skarp idé, jag lyssnar om man säger så!
/J
Senast redigerat av Boren (10 juni 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 juni 2009
Har du provat med en annan lågnivå så det inte är den som är glapp? Annars så röstar jag nog på jorden.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

141 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
ChriZtoffer  skrev:
Har du provat med en annan lågnivå så det inte är den som är glapp? Annars så röstar jag nog på jorden.

Får byta ut denna, igen...måste nästan vara den. Konstigt att en lågnivå skulle ge med sig. Vad kan hända med den liksom....?
    Det blir sista chansen nu annars åker allt och stereo med bara fronthögtalare åker in, pallar inte detta längre. Tack för alla svaren!

Sök