Vet inte vad steget står på. Står ju bara 50 på minsta och 400 på högsta. Omöjligt att veta vart den är. Men mellan 60 och 150 nånstans. Bättre kan jag inte svara. Har ställt in efter hur det låter.
inga bassboost, inga loundness. sen höjer du till de du anser låter ok för de kommer bli mer tryck ur basarna ju mer du höjer på hz.. annars e lådan helt knas
Vill man använda 6 st 10" basar så tar lådan upp stor plats, det får man räkna med. Ska man använda bilen till något annat än en rullande baslåda så blir det knepigt. Det går säkert att optimera lådan betydligt mer, men i teorin ska lådan ändå kunna spela både högt och djupt (i teorin alltså).
Frågan är väl om det är någon ide att försöka bråka med en massa labbningar när lådan ändå kommer att behöva vara relativt stor hur man än vänder och vrider på saken. Det går åt en massa extra material och det kostar kosing.
De där basarna kan bevisligen spela högt i bandpasslåda, då kanske du kunde prova en sån fast inte med alla basar. Du har nog tillräckligt med material för att kunna bygga ihop en ny låda utan att behöva fixa mer.
Nej, bandpass blir det inte. Vill inte lägga ner så mycket jobb på lådan då jag försöker byta bort den mot 15" istället. Därför jag använde mig av gjutrören då jag redan hade ett liggandes och för att det är relativt smidigt sätt att porta på.
Lådan låter ju bra nu så jag behöver inte trixa mer med den. Måste bara skruva fast basen som sitter löst så är saken biff. Sen kommer det antagligen trycka på en hel del mer med ett anna steg.
Men visst, en bandpass till alla 6 basarna skulle säkerligen låta gött
Lådan låter ju bra nu så jag behöver inte trixa mer med den.
De där kommentarerna har du skrivit efter att du fick till det konstiga missljudet från lådan.
Hur ska du ha det?
En bandpasslåda med alla basarna blir större än den du har nu, det är därför jag föreslog att inte använda alla. Men vi får väl vänta tills du har fått tag på det nya steget.