3807
Sök

Råd om trasigt slutsteg

4 693 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Det där SPL Dynamics S-2000D steget som jag skulle köpa funkar tydligen inte.

Han säger att det funkade för 7-8 månader sedan när han använde det sist, men nu tänds inte ens protectionlampan.

Någon som har den blekaste om vad det kan vara för fel? Har inte fått steget än så Pattilatti har det kvar hemma hos sig. Men eftersom att han inte vet vad det är för fel och jag vill ha steget så frågar jag här om någon kan ge lite tips på saker man kan prova?

Booyakasha!

4 Inlägg
22 juli 2009
tycker det låter konstigt! Elektronik går ju inte bara sönder av att ligga!! Vart testade han det då?? i bilen eller med batteriladdare? skulle tippa på att strömmen inte räcker om han pröva på billaddare

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
22 juli 2009
som sagt de fungerade sist de användes. Och jag testa de nu innan jag skulle skicka det till softis, så händer det inget.

Man vill ju inte skicka något som möjligen är sönder.

Så har någon bra råd va de kan bero på och hur man kan lösa det? Steget har stått i ca 7 mån, och nu när ja skulle se att de starta så hände inget.

Det är inte enkla saker som jord, ström osv. för mina andra saker funkar på dem.

Kan de bli fukt i steget fast de stått inne i ett garage? damm? Lödningar som möjligen släppt?

gärna råd då både jag och softis vill ha pengar/ha steget.
Senast redigerat av pattilatti2 (22 juli 2009)

4 693 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Kan ingen som är bra på sånt här ge något råd?

Booyakasha!

4 693 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Jag tänker inte betala för att laga det och om han skickar iväg det på lagning så blir det betydligt dyrare för mig. Tänkte mer på om någon kunde ge något tips på något man (pattilatti) kan testa. Vill ha steget inna fredag och då är det leveranstid på det också.

Booyakasha!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 juli 2009
Kanske dum fråga, men be han testa byta säkringar.

C H E V R O L E T <3

4 693 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
För att den kan vara trasig eller av något annat skäl?

Booyakasha!

jobbar påre
751 Inlägg
22 juli 2009
om den får ström. jord och remotström. och den inte startar då låter de lite suspekt... kolla säkringarna..men låter otroligt oxå.. inte så att han lyckats sätta plus på jord och jord på plus?smile för dom brukar iaf starta.. men om de nu skulle vara trasigt så äre säkerligen nätdelen som har nån lindning lr nånting som är kasst... kostar inte många hundralappar att laga det om du tkr de är värt:)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
22 juli 2009
den är hel...... ja antingen blir de att lämna in de o vänta lite.. eller så gör vi som ja skrev på msn..

du får tbax handpenningen.

Kan ju va uppskattat att man är ärlig iaf.  smile

de är nå me nätdelen elr nå som släppt de är inge säkringar osv.. FFS
Senast redigerat av pattilatti2 (22 juli 2009)

jobbar påre
751 Inlägg
22 juli 2009
tror iaf inte de är nå dyrare å laga.. det beror ju helt på om steget är värt några slantar:)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
22 juli 2009
Pro_fxr skrev:
tror iaf inte de är nå dyrare å laga.. det beror ju helt på om steget är värt några slantar:)

¨
ja de kostar väl endast 10300...

jobbar påre
751 Inlägg
22 juli 2009
jaa men då äre ju ingen tvekan om de=) bara lämna in=) (visste inte pris då ja inte orkade flytta handen til musen och söka upp steget på nån sida xD)

Sök