Dags för en liten försenad update då:)
Efter lite luftande & pill med koppling och bromsar blev det en liten provtur. Men bromsarna låg på som fan så den orkade knappt på 2:an.
Så jag tänkte att jag skulle motionera upp bromsarna lite.
Bilen pallades upp.
Men efter lite mek konstaterades de att ett främre ok läckte olja och båda oken bak satt helt fastbökade.
Fick nys om en 900 som jag kunde få för ett bra pris (Tack till twin_cam här på garaget). Perfekt eftersom då kan jag ta både inredning och bromsar från den. Tanken är även att jag ska ta motorn från 900an lite längre fram.
Rev ner den gamla bakaxeln på 99an för att ge plats åt den från 900an eftersom den passar rakt i.
Tomt:D
Såg inte så trevligt i hjulhusen innan men en massa slipande och lite underredsmassa gjorde att de ser bra mycket bättre ut. Detta gjordes även fram.
900 bakaxeln på plats. Bara fräscha upp oken och skivorna lite. De andra är slipat och målat:)
Spindlarna & drivaxlarna Skruvades bort för att ersättas med 900ans grejer. Här ser man även att jag har gjort blinkerserna vita med hjälp av bromsvätska;) Tycker att de blev riktigt bra!
Spindlar och drivaxlar plockades från 900an, här var de ett helvete för precis allt hade bökat fast:mad: Så de tog minst 3gånger så lång tid mot på 99an.
Precis som jag trodde så skiljer den inre knutens storlek mellan bilarna, därför passar inte 900ans drivaxlar i 99ans låda med orginal knutar. Men jag tror att jag ska byta till 99ans knutar så ska de gå.
De var allt för idag, hoppas de är nått att se:)