Såg långt tidigare i tråden att du hade svarta fälgar med Whitewalls. Siktar på samma kombo till min "bruks-roliga" duett till sommaren.
Gör så! tyckte det blev väldigt bra med svarta fälgar å whitewall. I mitt fall kommer visserligen inte så mycket synas när jag sätter dit navkapslar och snobbringar
Rigtigt lækkert project du har gang i her...super flot lavet og dejligt at du har valgt at renovere sådan en fin gammel Volvo. 10 ud af 10 herfra...og TU..
Rigtigt lækkert project du har gang i her...super flot lavet og dejligt at du har valgt at renovere sådan en fin gammel Volvo. 10 ud af 10 herfra...og TU..
Tack, tack!
Tyckte det var dags för lite arbete på trä avdelningen idag.
Hyvlade till ask (som dessutom är svensk) och nu ikväll började jag att passa in bitarna.
så fort jag såg den bilden kunde jag inte sluta le! detta är bättre än nytt och vilken glans där finns! helt otroligt. bra jobbat kanske ger lite motivation till mitt duett bygge hemma på gården..
Riktigt tjusigt!! Vad blir det för ytbehandling på träbitarna? Jag gillar det ljusa trät mot den blanka röda ytan så lite klarlack endast hade blivit ljuvligt.
Riktigt tjusigt!! Vad blir det för ytbehandling på träbitarna? Jag gillar det ljusa trät mot den blanka röda ytan så lite klarlack endast hade blivit ljuvligt.
Det blir troligtvis en ofärgad olja som jag polerar upp så det blir som en vaxad yta.
Det blir troligtvis en ofärgad olja som jag polerar upp så det blir som en vaxad yta.
Låter onekligen som att det kan bli väldigt snyggt.
Mycket bra jobbat Jag vill se grillen på monterad snart Väntar spänt
Denna bild är till dig HG!
Sedan har jag två frågor som jag vill ha synpunkter på.
Första är... Hur stor brukar springan vara mellan huven och karossen? Har inte sett en hel pv/duett på några år så jag kommer inte ihåg Kan nog inte justera så mycket mer bakåt heller..
Andra frågan lyder.. Inspektions luckan i flaket. Ska jag såga ur ribborna för hålet eller låta dom vara hela? Det är ju inte ofta man ska ner där och titta och om man ska dit är det 2 ribbor som måste lossas i så fall.
Fråga 1: Vet inte men kanske max 5 mm. Fråga 2: Låt det vara eftersom du inte behöver ner där så ofta.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Det blir snyggt det där! ang springan i huvskarven "märks" den? annars blir det ju till att flytta hela fronten... och inspektionshålet finns inte på 67:an, men borde det inte ligga nåt lock under träet?