turbointercooler skrev:
te_wik skrev:
camaro67 skrev:
Jag förstår inte på vilket sätt som lmm ska kunna påverkas av chipet. Den mäter ju bara luftmassan och skickar sedan infon till datorn. Det blir ju inte mer luft den ska mäta eller något. Så förklara vad som gör att chipet är skadligt för lmm
Jag vet inte hur den skadar lmm, vet inte heller OM den gör det. Men som skrivet ovan så har det hänt tre av min polare strax efter att de chippat sina bilar som haft VW 1.8T motorn.
Själv var jag tveksam när första polaren ringde å sa att lmm'en har gått pajj. När andra polaren ringde var det samma sak, men när tredje polaren ringde så börjar man se ett mönster.....
Det enda jag vill ha sagt är att TS kan ju förbereda sig på att något kan gå sönder, mina erfarenheter säger att lmm brukar ge med sig. Det kanske håller en dag eller 10 år. Det är nog från bil till bil skulle jag säga.
Mvh Tommy
det är bra att du delar med dig av dina erfarenheter! jag är också rädd för att någonting kommer gå sönder, med den otur man brukar ha iaf. men i så fall vet jag ju nu vad jag ska kolla på först....LMM kostar ju under tusenlappen så de är ju ingen stor grej om den skulle gå
Mvh
Ehh skit i de, bara att chippa bilen. Hur många tror du har chippat sin audi och de funkar säkert ännu! okej dom 3 kompisarna har haft sönder sina på något konstigt vänster. Och som du säger, den kostar ju inte så jäkla mycket om den skulle gå sönder.
Är man hemskt rädd om bilen ska man inte chippa den över huvud taget !
Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !