11 kilometer på mätaren, det ska bli kul att sätta tänderna i.
Caddy 2,0 TDI-R 140 hk med 6 växlar.
Så det är väl bara att sätta igång slakten.
Så nu bär det av till lackeraren.
Fälgar och däck har anlänt.
En liten frestare.
Bra storlek på en lastbil.
Upp med den.
Bort med det som inte behövs.
Mycket plock.
Lite kabeldragning.
Där satt den.
Så här ser ratten ut ifrån början.
Och med lite personlig touch.
Det här ser inget kul ut.
Så lite R-line detaljer hjälper upp.
Sen kom det lite mera paket.
Mmmm, det här blir fint.
Ena lyset på plats.
Passar bra till den gula färgen.
Orginalet.
Betydligt trevligare.
Usch så gult.
Me like.
Notera VW loggan.
Lite närmre.
Dags att ge sig in i härligheten.
Här ska CD'n och navigationssystemet in.
Ut med instrumentet.
Sen gäller det att lokalisera vart jag ska sätta pulskabeln från hastighetsmataren till navigationen.
I med kabeln.
Ready to rock.
Sen gäller det ju att ha ett slutsteg i matchande kulör. LOL
Bakom sätet blir bra.
En extra bas är aldrig fel.
Smälter in bra i miljön.
Så, spelar som en dröm. Bluetooth för telefonen är det också.
Hoppsan, här kom det grejor från lackeraren.
Vid en närmre titt så är ju inte detta så vackert.
Så jag beställde en skena ifrån den glasade versionen med sittplatser bak.
Och en täckkåpa som lackerades.
Mycket bättre IMHO.
Vidare monterades invändiga extraljus för en renare look.
Xenon lampor så det ska bli intressant och se hur dessa fungerar i mörker..
Sen kom det mera kul grejor.
Intressant.
Välj bil och 10 minuter senare så har man adderat 40 hästar.
Mera kul grejor på hyllan hittade jag.
Ja det är något som inte stämmer riktigt här, fjädern sitter ju på fel sida om bakaxeln.
Så det är väl bara att ta tag i det hela.
Skönt att det inte är en massa rostiga bultar.
Så nu hänger bladen fritt framför axeln.
Och här kommer de upp på undersidan istället.
Ställbart är det också.
Nu artar det sig.
Stötdämparna på plats.
Och här var stötfångaren på plats också.
Så då var nog baken klar.
Ett ordentligt filter är aldrig fel.
Föroljat och klart.
Där satt det också.
Sen när man lyfter upp den för inspektion där framme kan man se att de har bantat bort motorskyddet.
Så det var ju bara att skaffa ett sådant.
Det håller både smuts och vägljud borta.
Nu ska vi ha lite mer kul.
Den här ryker.
Men jag behöver övre lagringen.
Så det är bara att pressa ihop fjädern för att komma åt den.
Lite skillnad är det.
Vi börjar på lägsta insällningen.
Och där tog vi mark.
Jag är mycket nöjd med resultatet.
Eller var det bättre innan?
Sen har man ju alltid varit svag för låga bilar.
Jag hoppas ni tyckte det var intressant.
Jocke