Då ska vi se... köpte denna bil för någon vecka sedan och planerna är redan stora.
när jag köpte bilen var redan motorbyte,låda och bromsar gjort från saab.
även fått den gat laglig med detta! (170HK) efter det så är databoxen ombyggd så jag kan ställa programvara inne ifrån Coupén (antingen 170hk eller 320hk)
Har inte hunnit göra så mycket med bilen ännu men finns stora planer såfort man får lite bättre ekonomi.
Motor:*9000 -95 2,3T
med:
Transmissionskåpan inkl alla hjul för multirem från Saab ng900
Multiribbrem saab ng900 utan AC
Oljetråg omsvetsat (TIG) för frigång mot sub-ramen Saab 9000.
Generator Saab ng900
Servopump Saab ng900
Vattenpump Saab ng900
Oljekylare från 9000 -95
Intercooler från Saab ng900 Viggen ”cross-flow”
TIG-svetsade rör för intercoolern samt vinkling av spjällhus
Motorfäste högersida org 9000 (2st)
Motorfäste vänstersida främre org 9000 bakre ng900
82graders termostat
Subramen har fått svetsade fästen för motorfästen (org calibra subram)
Org downpipe och kat från 9000
Org motorkabelstam från 9000 2,3T dock omkopplad med opelkontakt för anslutning i
bilen.
Rostfritt avgassystem från katt och bakåt (2,5”)
Kylare från Saab 9000 inkl fläkt
Växellåda:9000 -95 2,3T
Med:
Kopplingscylinder från 9000 monterad i motorutrymmet
Org hastighetsgivare från 9000 för signal till hastighetsmätare samt databox
Växellänkage från Saab ng900
Växelspak och ställ från Saab 9000
Kopplingsvajer org Opel Calibra
Bromsar:Fram: Saab ng900 turbo bromsok inkl fästbyglar
Saab ng900 bromsskivor (omborrade för 4bult)
Centreringsringar för montering av saab skivor på opel nav
Bak:Saab ng900 eller opel calibra bromsok (samma bromsok)
Opel Calibra bromsskivor (dessa har större diameter än saab ng900)
Handboms org Opel calibra
Elektronik:Databox placerad på org calibra plats.
Motorkabelstammen org (SAAB 9000) mot motor och databox, men bytad kontakt
mot bilen för att passa ihop med org calibra kontakt.
Elektronisk hastighetsmätare från en 9000 2,3T inbyggd i calibra mätarhuset.
Säkringar till lamda, magnetventil och spridare monterade vid databox
Laddtrycksbegränsare, brytaren bryter upp signalen som normalt sätt jordar farthållar
ingången till databoxen för att reducera laddtrycket till 0,5 bar.
Batteri flyttat till bagagerum.
Planerna:
*Ny Front (ev. helt kjolpaket)
*Vinge
*Sänkning
*Nya Fälgar
*Ny Lackering
*Stereobygge
*Sportsolar x2
sen får vi se hur det går..
Bifogar lite bilder oxå BTW!
hos förra ägaren
hos gamla ägaren
malmö @ night
Öresundsbron
milstolpen landskrona
precis hemkommen
bakifrån utan dekaler
nya dekalerna på ![smile](img/smilies/smile.png)
NY LOGGO! ![big_smile](img/smilies/big_smile.png)