3515
Sök

Hjälp angåände avgassystem

6 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Hej allihopa.

Jag skulle vilja ha hjälp angånde hur man får ett snyggt brutalt ljud på sin bil, är totalt nybörjare på det här så ni behöver inte idiotförklara mig för dom som känner så. Men är det bara att byta slutrör eller krävs det mer?

undrar också om det finns nån guide till hur man monterar på det, eller om ni kan förklara.

tack i förhand! smile

2 337 Inlägg
22 augusti 2009
Du behöver byta ljuddämpare för att få ett annat ljud. Olika dämpare låter ju olika, personligen tycker jag att Remus och Magnaflow låter riktigt härligt. Annars finns ju möjligheten att ta bort en eller flera dämpare och ersätta med vanliga rör.

6 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
satt och titta lite på denna http://www.rakaror.o.se/japsljuddaempare.html   
hur sätter man på den? är det att svetsa på den eller?

Legitimerad idiot :)
59 Inlägg
22 augusti 2009
Finns massor med olika sätt, personligen så tycker jag att en bara en japs blir lite för dåligt, syrrans v40 t4 lät i spec mkt med den. Men sen tog vi bort främre ljuddämparen o då blev de mkt fina toner smile

Men sen beror det ju ganska mkt på om man har turbo eller inte, turbon dämpar ganska mkt wink

Jag skulle svetsa, men biltema har avgasklammrer som funkar, inte lika bra men fyller helt klart sin funktion smile

Kan förövrigt tillägga att remus japs har ett grymt skönt ljud wink

Hoppas att man var till någon nytta smile
Senast redigerat av raketragnar (22 augusti 2009)

6 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
har du något bra tips på var man kan köpa remus dämpare smile?
men tack för hjälpen smile
Senast redigerat av koniz (22 augusti 2009)

1 298 Inlägg
23 augusti 2009
För att få det skönaste ljudet som du söker efter så bör du montera bredare rör, hur brett varierar mycket beroende på vad för bil vi pratar om. Men i många fall räcker det med att byta ut den sista dämparen och/eller ta bort mittdämparen om sådan finns. Själv har jag helt simpelt tagit bort slutdämparen och ersatt med en japsdämpare som jag köpt på Micro. Inget sensationellt men bilen låter skönt åtminstone.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Sök