Tyvärr är frågan till varför vi/världen/universum finns alldeles för stor för våra hjärnor att uppfatta om man bortser från religionsteori hur vi uppkom, lever och dör.
Gräver man verkligen djupt i det hela till VARFÖR vi lever och till vilken nytta i ett klot lika stor som en smula mitt ute i ingenstans, för att sen vänta på döden och undra vad som händer därefter, man går ju in i väggen....
...OM man inte lägger in religion i det hela med att man ser jesus/gud och hela baletten när man tuppar, för att sen komma till paradiset och leva ett nytt perfekt liv.... drar man ut på det ÄNNU mer så tror jag att det är just darför detta "snack" om himmelen och paradiset kom upp, för att vi människor inte är smarta nog att kunna klura ut vad som händer när man säger hejdå till världen, kroppen och själen...
Visst har jag gått på det där med himmelen och paradiset, just pga människan inte är så smart, jag har försökt bolla på det här med döden efter jag sett tråden, och i ren panik ställt mig upp från stolen och undrat att det inte finns en utväg till att skippa oexistens.
Så thats it liksom, vi kommer alla att dö nån dag, och av ren nyfikenhet kanske man tror att det poppar upp en stor panel där man får knappa in vart man vill "helvetet, himmelen, paradiset", eller helt enkelt så slocknar det och du hinner inte ens uppfatta att du dött
Kan hålla på i evigheter på varför jag tror att vi, människan, djur, världen, universum existerar.
Vi som människor gör nytta i våra hem, byar, städer, länder, kontinenter och i världen, men vad gör vi som människor för nytta mitt ute i ingenstans...
Vi kanske redan ÄR döda, och börjar leva när vi har dött, hänger ni med
Vi kanske NU är små bakterier, atomer osv som sen utvecklas till något större, bättre och mer avancerat efter vad vi kallar det för....döden!!
Där har ni min nuvarande teori, nästa vecka har man en annan, och nästa vecka en annan
Mvh Andro