2156
Sök

Subaru Impreza WRX: Vanliga fel att kolla vid köp

92 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

Jag tänkte höra lite med er om en sak. Visste inte vart jag skulle posta denna tråd men den passar nog bäst här..

Jag har en Subaru Impreza WRX på g. Och jag är nu helt okunnig vad det gäller dessa bilar och boxermotorer. Finns det vanliga fel på dom som man ska kolla efter vid köp? Är dom kända för att ha vevlagerras, blåsta topplockspackningar, dålig turbo eller liknande?

Är lite orolig pga priset på denna bilen, det är en 1996a som gått 8k mil, nyimporterad(svensk skattad/reggad/besiktad) och går för ett mkt bra pris.

Mvh, tacksam för snabba svar!

Random Hero
4 047 Inlägg
24 augusti 2009
rost bakre skärmkanter på de tidiga imprezorna, maskinellt sett är dom riktigt pålitliga smile

Dog food lid. Backwards

373 Inlägg
27 augusti 2009
Ja vevlagerras är vanligt på dom gamla, sök på big end failure på engelska imprezaforum så får du se. Det beror väll dels på att dom är mappade för 100 oktan från fabrik sen importeras dom till England från Japan och körs på 95 oktan, sen är väll inte phase 1 och phase 1,5 motorena sådär jättebra om jag har fattat saken rätt..

Läs på Scoobynet.com, finns mycket att lära sig där.

Och som föregående talare skrev, rost är vanligt i skärmkanter bak, och jag skulle nog kolla noga efter rost på en gammal importbil eftersom den med största sannolikhet inte har något rostskydd alls.

Sök