I got a whole lot of things going onFull fart är verkligen det rätta ordet just nu. Följande har hänt sedan jag skrev senast:
- Jag har lämnat ifrån mig grenröret till en bekant som kommer att linda det med svart avgasbandage, kommer att bli helrätt.
- Jag har pratat med Peter Björck om spridare. Kommer bli en uppsättning 630 cc Siemens högohms spridare med ny fuelrail.
- Jag har lämnat ifrån mig röret till luftfiltret. Kommer skapas en kopia utan anslutningar till vevhusventilation.
- I dagarna lämnar jag även ifrån mig tryckröret från intercoolern på vilken en Blitz dump kommer att svetsas dit.
- I dag var jag och köpte diverse Loctite produkter för att säkerställa att allting sitter som det skall vid montering. Då ser jag främst till de olika gängor och flänsar som förekommer.
- Nu under kvällen har jag tagit loss turbinhuset från turbon vilken kommer att lackas mattsvart inom kort.
- Jag har pratat igenom ljudinstallationen med Patrick Ädel på Autosound. Det kan bli så att jag säljer av lite ljud för att istället montera halvbur. Dock ingenting klart. Vad tycker ni?
- På onsdag eller torsdag kommer jag att beställa diverse packningar från Toyota. Dessa packningar sitter på insuget.
- Igår budade jag hem en svart catch tank från staterna. Blir nog riktigt bra! Denna tank kommer användas till vevhusventilationen.
Med andra ord. Det är full fart, med förhoppningar om att själva turbokitet kan vara monterat inom de närmsta veckorna.
Några bilder:En liten snäcka, självklart måste man ju ha med den klassiska dosan Delad! Någonting blir svart inom kort. Gissa vad? Catch-tanken!