3534
Sök

BMW 320i E36 | BMW [//M]otorsport | SÅLD 6e September

Licenssvetsare
927 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
tack så mycket gubbar! Kommer en lite update på lite smågrejjer som ramlat in nu i dagarna också smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 december 2009
Grattis!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
11 december 2009
Grattis till lappen...kör lugnt....

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Licenssvetsare
927 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
tack så mycket!

Licenssvetsare
927 Inlägg
16 december 2009
Trådstartare
Verkar som om jag rasade diffen idag, möjligt en drivaxel också.. Så får koncentrera mig på det det närmsta nu .. Men men det e som det e smile

inte nån som har detta liggandes att sälja? smile
Senast redigerat av dcay (16 december 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 december 2009
dcay skrev:
Verkar som om jag rasade diffen idag, möjligt en drivaxel också.. Så får koncentrera mig på det det närmsta nu .. Men men det e som det e smile

Utan att ha den minsta aning om vad som skett eller eller i vilket skick bilen är i blir jag lite tveksam, är du säker på att det verkligen är "detta" som rasat? För det skall mycket till för att dessa prylar skall ge upp smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
17 december 2009
Rquired skrev:
dcay skrev:

Utan att ha den minsta aning om vad som skett eller eller i vilket skick bilen är i blir jag lite tveksam, är du säker på att det verkligen är "detta" som rasat? För det skall mycket till för att dessa prylar skall ge upp smile

Något du borde kolla är bulten som är ingående till diffhuset/genom en bussning; den brukar kunna ge sig vid "aktiv" körning smile

"When innovation meets passion!"

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
17 december 2009
Håller med. Låter lite otroligt att diff / drivaxel har rasat /gått av. Har du kollat kardanknutarna ?

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Licenssvetsare
927 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
dcay skrev:

Det verkar som om ett lager har låtit knepigt där bak innan också. Jag kan verkligen itne säga att jag är helt 100 % på vad det är som har gett sig men ska försöka fixa en film på det så ni kan höra hur det är. Hörs mer på insidan än på utsidan också för den delen.

Mechanimal skrev:
Något du borde kolla är bulten som är ingående till diffhuset/genom en bussning; den brukar kunna ge sig vid "aktiv" körning smile

hmm, ska kolla upp detta!

eastmotorsport skrev:
Håller med. Låter lite otroligt att diff / drivaxel har rasat /gått av. Har du kollat kardanknutarna ?

Nej jag har inte hunnit kolla upp så mkt än men drog en snabb koll igår bara med hjälp av min farfar som har ett livs erfarenhet inom bilar, doch inte BMW's så det kan mycket väl hända att han har fel! Måste kolla närmre på det så får jag återkomma men gör en lite lista här nere på vad jag ska kolla innan jag köper delar;

*Bulten som är ingående till diffhuset/genom en bussning
*Kardanknutarna
*Främre diffbulten (samma som första punkten kanske?)

Är det något mer jag bör kolla?

Licenssvetsare
927 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Julafton e aldrig fel! Fick lite delar till bilen, M växelspaksknopp, Schmiedmann mattor, bakluckespoiler, 60/40 sänkning och ett par riktigt snygga angeleyes men dom var restnoterade så dom kommer snart smile

Ska se om jag kan fixa bilder idag eller imorgon smile

626 Inlägg
24 december 2009
dcay skrev:
Julafton e aldrig fel! Fick lite delar till bilen, M växelspaksknopp, Schmiedmann mattor, bakluckespoiler, 60/40 sänkning och ett par riktigt snygga angeleyes men dom var restnoterade så dom kommer snart smile

Fan va fint! big_smile

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

KHM Racing
140 Inlägg
24 december 2009
Underbart:)

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu

Licenssvetsare
927 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
quuz__91 skrev:
Underbart:)

hinowa skrev:
dcay skrev:

Fan va fint! big_smile

jajjamen gubbar! smile

Och glömde nämna det i denna tråden men diffen var rasad, ramlade ur ett antal kugg när jag öppnade huset så nu blir det antingen renovering eller att köpa en ny då donatorbilens diff inte heller passade..

Renovera diffen? Byta ut det som är sönder, dom små kugghjulen dvs.. Nån som vet en bra firma som renoverar? Har hört om en bra i stenungsund men vet inte om det är prisvärt eller om det e lika bra att köpa en begagnad?

Slutsats;

Diff till 320 KÖPES
BMW 323 Touring -96 SÄLJES , bilder finns vid intresse!
Senast redigerat av dcay (27 december 2009)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 december 2009
Inte uppgradera till M3-bakvagn då med hela faderallan? I did; totally worth it! Dock så hade jag tur och hittade en som sålde hel kardan med låda och bakvagn/diff/axlar/bromsar så.. =/ Men fan så värt att investera i, spara ihop lite under vintern, du kan nog hamna under 10k för allt det där.

Licenssvetsare
927 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Inte uppgradera till M3-bakvagn då med hela faderallan? I did; totally worth it! Dock så hade jag tur och hittade en som sålde hel kardan med låda och bakvagn/diff/axlar/bromsar så.. =/ Men fan så värt att investera i, spara ihop lite under vintern, du kan nog hamna under 10k för allt det där.

Naa, vill få ihop den nu så jag kan köra med den, helst inte lägga ut så mycket pengar på den smile Ska säljas efter sommaren för att uppgradera mig lite istället! smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 december 2009
dcay skrev:
Mechanimal skrev:

Naa, vill få ihop den nu så jag kan köra med den, helst inte lägga ut så mycket pengar på den smile Ska säljas efter sommaren för att uppgradera mig lite istället! smile

Hoppas du menar som i att typ skaffa M3 eller 325/28 =P Fy på dig ifall du byter bilmärke tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 december 2009
dcay skrev:
Mechanimal skrev:

Kör med grejer från en 328i med diffbroms då? Minns inte riktigt hur det såg ut, men har för mig att det satt diffbroms på de 328i det inte satt ASC på, och delarna till 328i är inte mycket dyrare än till 320i, men lite grövre smile

Licenssvetsare
927 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
dcay skrev:
Mechanimal skrev:

Kör med grejer från en 328i med diffbroms då? Minns inte riktigt hur det såg ut, men har för mig att det satt diffbroms på de 328i det inte satt ASC på, och delarna till 328i är inte mycket dyrare än till 320i, men lite grövre smile

Man måste väll byta ut mer än själva diffen då? Vill bara att bilen ska fungera nu  så den kan användas som det ska. smile

Mechanimal skrev:
dcay skrev:
Mechanimal skrev:

Hoppas du menar som i att typ skaffa M3 eller 325/28 =P Fy på dig ifall du byter bilmärke tongue

Antingen nått av dom du nämnde eller Audi eller Nissan blir det antagligen, men var lugn, kommer köra BMW ändå, farsan har en E90 så jag inte kommer sakna BMW allt för mycket ! wink

272 Inlägg
29 december 2009
Vet inte om du har skrivit de något mer, men hur går det med planerna på lackering av karossen? smile

Licenssvetsare
927 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
Nicklas-med-ck skrev:
Vet inte om du har skrivit de något mer, men hur går det med planerna på lackering av karossen? smile

Om du menar det som ska bli svart , tak, huv mm så kommer detta inte lackas, det kommer folieras isåfall. Detta kommer till våren , lite roligare o grejja då men taket kommer bli svart till att börja med iallafall! smile

Sök