5 september 2009
Trådstartare
Förmodligen kan detta bero på ett antal olika saker så förväntar mig inte att hitta felet/lösningen här men tänkte slänga ut frågan ändå. Kör mina originalturbos sekventiellt och när man släpper på gasen och bara första turbon hunnit ladda brukade det pysa till rätt bra. Det jag märkt nu är att pyset låter lite "avklippt", och direkt. Detta tolkar jag som att något inte står rätt till och frågan är vad som kan ha hänt?
Putsade lite i motorrummet samma dag det hände, klippte även en fågel tror jag men den tog nog inte ICn men det kanske kan vara någon ledtråd. Trycker man på så andra turbon också laddar så låter det som vanligt när man lättar på trycket så jag antar att dumpventilen funkar. Kollat slangar och alla verkar sitta.
Testade koppla om lite slangar så båda snurrorna laddar samtidigt (TTC), funkade bra vilket sägs bevisa att inget läcker(?) Kopplade sedan tillbaks till sekventiellt och då lät det faktiskt som det skulle tills jag stängde av bilen, nästa tur lät det fel igen. Det pyser helt klart men inte alls lika högt och länge.
Gasar man och släpper när man frikopplat låter det också som det ska, bara när man har växel i det låter konstigt.
Någon som har några idéer?
Senast redigerat av Tjeburasjka (5 september 2009)
-Love it or shove it!