3027
Sök

Inne på att skaffa kombi! - Need some help..

12 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Som sagt, inne på att skaffa kombi.. men vad ska man satsa på? Vill ju givetvis ha nått sportigare.. eller sportmodell av modellen, ja ni förstår..

Bilarna jag är inne på är Octavia RS, Volvo V70R (awd eller inte??), 95 Aero,
Audi S4 2.7 Biturbo, Laguna II 2.0T (hjärtat säger renault men e den inte ful??smile )
Sen tycker jag faktiskt Toyota Avensis ser lite schysst ut..
Edit: Ford Mondeo ST 220 e najs med!

Bilen som lockar mest just nu är faktiskt Skodan.. även ganska billig försäkring gentemot de andra. Men Volvo femmorna låter ju så skönt!

Saken är den att jag behöver stort bagage utrymme.. har en rottweiler på fem månader som behöver plats, plus barnvagn i framtiden..

Tar givetvis emot andra biltips! smile
Senast redigerat av Clio_fidde (5 september 2009)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 september 2009
Renault'en går ju inte att jämföra med de andra bilarna kvalitetsmässigt. tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 september 2009
Accord 2,4 Tourer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

mästarenen o_O
92 Inlägg
5 september 2009
9-5 Aero, stort bagage och väldigt mycket bil för pengarna med tanke på vad dom kostar nuförtiden.

12 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Renault'en går ju inte att jämföra med de andra bilarna kvalitetsmässigt. tongue

Vet inte hur dom nya Renaulterna är.. inte för att dom gamla kanske har kvalite heller...

12 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
m0s skrev:
9-5 Aero, stort bagage och väldigt mycket bil för pengarna med tanke på vad dom kostar nuförtiden.

Okej. Men har hört att 95ans motor e sämre än 93ans? (Aero) Tycker förövrigt att 95an just 00 01 e grymt snygga..

220 Inlägg
DFFL
9 020 Inlägg
5 september 2009
Roligt att alla tipsar om de bilar de själva har.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 337 Inlägg
5 september 2009
Octavia RS gillar jag inte speciellt mycket, tycker att det är lite för mycket budgetkänsla, iaf har jag upplevt det i de ex jag har kört. 9-5 är extremt trevliga bilar, dem gillar jag skarpt. Samma sak med V70:an. S4 har jag aldrig åkt i, men A4:an är ju rätt trevlig så jag gissar att mer motor bara innebär en roligare bil smile Med det sagt hade jag nog satsat på en 9-5:a, om de inte känns för gamla i ditt tycke. Mycket bil för pengarna, som sagt.
Senast redigerat av Sarge (5 september 2009)

122 Inlägg
5 september 2009
För 2 timmar sedan provkörde jag min kusins Toyota Avensis (deras nyaste diesel).
177 hk /ca 400 nm har jag för mig att han sa.
Utrustning:
Skinnklädsel
Navigator (Stor skärm som även är backkamera)
Stora stereopaketet (11 högtalare)
Tröskel inlägg (polerat aluminium eller liknande)
Metalliclack

och etc etc

Den går hur smidigt som helst, känns mycket mera välbyggd än t.ex volvos XC70 (med liknande tillbehör)
Finns egentligen inget som är dåligt på denna bil, se bara till att göra rostskyddsbehandligen innan vinter.

/Mvh  Marcus

Inga problem!

519 Inlägg
5 september 2009
Älskar nya Avensis-en, lätt en kombi jag själv skulle vilja ha! smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 september 2009
Av de bilarna du räknar upp tycker jag Audi är det bästa valet, men Mondeo ST och Octavia RS är mycket för pengarna. Köp Ford av de två, då får du sexa, stort bagage osv. Men om man sätter Ford mot Audi vinner S4 rätt enkelt i mina ögon, bättre kvalitet, mer "sportbil", quattro osv. ST220s stora nackdel är att den inte är typad för dragkrok, man kan alltså inte dra något med den. *Eller har de ordnat detta?*

Renault är inga dåliga saker, men dels är kvaliten inte på topp och sedan har jag själv lite svårt för den franska logiken. Laguna är ingen sportig bil, men allra närmast en sådan kommer du med 3.0 V6 skulle jag tro.

Och som alla andra slår jag ett slag för det jag själv kör, Bmw är sportiga och körglada bilar. Lastutrymme är inte deras starka sida, å andra sidan har du med S4 i listan så. En 3-serie lastar som Audin, en 5-serie bör klara dina behov utan problem, utan att den kan kallas rymlig. Du skriver ingen budget, men med tanke på de andra modellerna du räknar upp så bör en 330i eller 530i få plats. Själv är jag jävligt förtjust i 3L motorn, härligt rivig karaktär men samtidigt riktigt snål med soppan.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 september 2009
FireTraXX skrev:
Roligt att alla tipsar om de bilar de själva har.

Å andra sidan kan det ju betyda att ägarna tycker de är bra. Jag har haft en Primera, och jag skulle inte tipsa om den om vi säger så.
Accorden är defacto betydligt bättre vg kvalitet än de flesta (alla?) bilar som räknas upp i tråden. Den har enormt lastutrymme och med 2,4 Executive har du all utrustning och en rolig snabb bil som piskar på bra så länge du väljer manuell. Enda nackdelen med den är att den faktiskt drar mer bensin än den borde med ca 0,9l/mil blandad.
De andra skulle jag inte ta i med tång bortsett Avensis. Jag är alldeles för erfaren för att ens titta på Audi. Det ser så bra ut på pappret och i Teknikens Världs tester men tyvärr så är det inte alltid så vackert i verkligheten, speciellt inte efter ett par år.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök