2586
Sök

Behövs varningslampan för handbromsen vid besiktning?

245 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
måste man ha den eller är det bara extra utrustning? tongue
håller på och rensar i kabelhärvorna och det hade varit jäkligt gott om man kunde ta bort denna kabeln åxå för då kan jag ta bort en "hel" härva.
/mvh erik

213 Inlägg
22 september 2009
Jag har bara Oljetryck, laddlampa i min så wink

2 600 Inlägg
22 september 2009
tro inte den behövs hadde ingen på jobba bilen fast jobbigt när det inte var nån lampa där försöka köra iväg flera gånger med handbromsen i tongue och efter som handbormsen satt vid föra dörren så såg man den inte heller. detta var en citroèng  jumper alsså en skåp bil.  maila besikning och fråga eller ring dom för att vara på säkra sidan.

gör som jag kör gubba racer=)

245 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
nu har jag ringt och frågat bilprovningen, det behövs ingen sån lampa på besiktningen, här ska rensas kablar!!!!!!

/mvh erik

5 111 Inlägg
23 september 2009
I vissa bilar är den väl dock kombinerad med varningslampan för bromskretsbortfall, och en sån måste man ha tror jag.

245 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
I vissa bilar är den väl dock kombinerad med varningslampan för bromskretsbortfall, och en sån måste man ha tror jag.

det är helt rätt (precis så sa gubben på bilprovningen) men i min gamla 740 så är ju "handbromslampan" en egen.

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
23 september 2009
bara den tar så ska det nog inte vara problem, kommenterar dem det så säger du bara lampan i mätarhuset är sönder ;P

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Sök