3101
Sök

Saab 9-3ss RWD LÅNG TIDS PROJEKT

1 291 Inlägg
24 december 2009
Elda skrev:
Går det inte få buren efterhands certifierad? ser skitbra ut iaf! god jul!

Nej tyvärr inte.
För att förtydliga lite: En cert-bur är en bur som är bockad, monterad och helsvetsad av en firma som är just certifierade burbyggare. det ska inte finnas några andra sätt att göra en cert-bur.

brokensunday skrev:
känner en kille  som  ska ställa upp och bygga buren som är godkänd av  sfro att bygga bur. finsk kille som bygger och kör dragracing med över 3000hk och äckligt  duktig med en tig  svets. så ska bli väldigt intressant o se vad han komemr hitta på smile

Det låter ju kanon!

saab nörd
309 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Snitch skrev:
brokensunday skrev:
Fr3ddy skrev:
Här lägger vi en prenumeration ja wink

kannon;) kristinstad nya  volvojägare  byggs;)

Vi får väl se hur du lyckas med det tongue Ställer gärna upp på en match sen!

Prenumererar här!

med vadå din skatebord? du har ju ingen bil?

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

saab nörd
309 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/824672_8cx6cz.jpg
vart inne i stan en sväng och köpte nya motorkuddar. ska bara ha dom och bygga fästen med. sen kommer jag bygga i alu.

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
http://www.glensgarage.com/catalog/mega … -p-29.html

vad tror ni om detta? med  3bars  mapsensor? har ingen erfarenhet  av  mgs sedan innan så gärna tips!!!

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
dadooo skrev:
ska du besiktia den så eller ska du bara ha den som busbil??

besiktiga som amatörbygge

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825117_u7rk50.jpg
byggde ett motorfäste idag. tar gansk amycket tid. mycket räknande för att få det rakt

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825118_ghzm76.jpg
men blev för jävla bra smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825121_7zarrb.jpg
när det e lackat o allt annat klart så blir det nog sjukt nice:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825122_k2pqan.jpg
imorgon blir det att bygga på denna sidan. men inte rakt ner som på andra sidan. går inte o göra så pga oljefiltret. men har kommit på hur jag ska göra... sjukt dåligt intresse ni vissar.....

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 december 2009
Ser riktigt bra ut du! Skoj att du kommit så långt, och är förväntansfull för slutresultatet!

69 Inlägg
25 december 2009
Fiiint de bliiir!

Mvh Jesper

12 Inlägg
25 december 2009
Imponerad  av ditt bygge fortsätt kämpa så blir det hur bra som helst MVH Kim

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Ser riktigt bra ut du! Skoj att du kommit så långt, och är förväntansfull för slutresultatet!

tack smile  det jobbas med hög fart och stora steg. smile

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Thorped skrev:
Fiiint de bliiir!

tack smile

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
kimplan skrev:
Imponerad  av ditt bygge fortsätt kämpa så blir det hur bra som helst MVH Kim

kul du gilalr det. smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 december 2009
brokensunday skrev:
_DamnIt skrev:

Det märks! Och du gör ett jävla bra jobb rent ut sagt! Någon speciell "försök-att-träffa" deadline? Skulle iaf va sjukt kul att se den IRL när den är klar!

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
brokensunday skrev:
_DamnIt skrev:

Det märks! Och du gör ett jävla bra jobb rent ut sagt! Någon speciell "försök-att-träffa" deadline? Skulle iaf va sjukt kul att se den IRL när den är klar!

kul o höra. sånna inlägg so mfår en att jobba vidare.  till sommaren är  helt uteslutet. det hinenr jag inte. men nästa sommar  ska den  verkligen rulla. smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 december 2009
brokensunday skrev:
_DamnIt skrev:
brokensunday skrev:

kul o höra. sånna inlägg so mfår en att jobba vidare.  till sommaren är  helt uteslutet. det hinenr jag inte. men nästa sommar  ska den  verkligen rulla. smile

Det är bra med realistiska deadline smile Men ska bli skoj att se den iaf! smile

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Elda skrev:
OLEEEEOLEEEOLEEEEE, var det bra med intresse!? big_smile ser förbannat fint ut! längtar te man kan få syna det i verkligheten smile blockfärgen var även den sjukt najs. Hur kommer du göra med karros, inredning osv? blir det T5.5 som styrsystem eller eftermarkands? och hur kommer Mätar setupen bli?

ja  vilket  intresse asså wink haha karossen ska  breddas. och inredning är  överskattat. smile  det ska bli så mycket  racing stuk det bara går på den. alu i dörrarna/ bur/ 2 racing stolar/ kylare i skuffen/ fule cell i skuffen och ALLA ledningar  ska  gå inne i bilen. ska inte ha så mycket som ett bromsrör under den.

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
brokensunday skrev:
_DamnIt skrev:

Det är bra med realistiska deadline smile Men ska bli skoj att se den iaf! smile

ja verkligen:) i sommar  kommer jag inte  dyka upp på några turbo träffar med den  röda. möjligtvis ja låter den stå en runda på vallåkra igen men nästa somamr  blir det  banåkning av det  för då ska båda bilarna få följa med.

Xenoholic
2 559 Inlägg
25 december 2009
Fan Emil, bor du i garaget på "Hjuldagen" med, då skulle jag bli stympad eller nåt lol
Gillar det du gör o alla blider big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 464 Inlägg
25 december 2009
Nästan synd att man inte bor mer i närheten för det här är ju som fasen skoj att se och läsa om. Vissa byggen är ju bara så sjukligt intressanta och detta ligger klart i topp!

Saknar ord.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Sök