2907
Sök

Bi-xenon från VVME dåligt ljus.

Xenoholic
2 559 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#1
Monterade 4st xenonkit från VVME.com på våra SAABar i går, är helnöjd smile med allt utom hel/halv-ljuset på 9-3an.
Halvljuset är inte speciellt mycket starkare än halogenet innan och helljuset lyser alldeles för lågt. sad
Nån mer som har samma erfarenhet?
Vad är fel?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

8 886 Inlägg
27 september 2009
#2
Felet kan vara att du har reflektorer som inte är avsedda för Xenon.

Fotograf på tierpidag.se

2 600 Inlägg
27 september 2009
#3
eller att dinna refelktorer är dåliga glaset kanske har mycket sten skott.  jag antar att du har bi-xenon har jag har med fast på min ford scorpio och nu har pappa dom i sin focus och där lysde dom dåligt på grund av att glaset och reflektorna var kassa. nu med nya lycktor så lyser det bra smile men blir aldrig samma som med separat lampor. alsså ett för hel och en annan lampa för halv. men det ska lysa bättre än halogen!

gör som jag kör gubba racer=)

Xenoholic
2 559 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#4
Varken glasen eller reflektorerna är speciellt dåliga.
Det värsta är ju helljusbilden, den är ju nästan lägre än halvljuset.
Får se om man kan ta nån bild i kväll på ljusbilden.
Nåja man får väl hänga på dom tre Boschen igen i alla fall då.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

95 Inlägg
27 september 2009
#5
Sitter lampan som den ska i hållaren? kan bli konstig ljusbild annars!!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 september 2009
#6
Förmodligen så passar tyvärr inte dina strålkastare ihop med xenonlamporna. Jag vet ett par bilar (bland annat brorsans) där det inte alls funkade med bi-xenon för h4, det blev precis samma fel som du beskrev. Exakt samma sats lyser numera helt underbart i min golf 3:a istället.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Xenoholic
2 559 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#7
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57189/772521_xm82wh.jpg
Halvljus bi-xenon 35w




https://www1.garaget.org/gallery/archive/57189/772523_oxtpjg.jpg
Helljus bi-xenon 35w

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 september 2009
#8
Som sagt, du får nog tyvärr fortsätta åka med vanliga halogenlampor. (glömde säga innan att mina erfarenheter oxå var med h4 bi-xenon från vvme)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 september 2009
#9
Är det riktig bi-xenon eller är det sånt skit med en halogenlampa och en xenonlampa ??

För den andra typen är skitkasst.


Är det första typen så kolla sköldarna så att dom inte sitter fel och att dom kan röra sig som dom ska.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Xenoholic
2 559 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#10
TBOC_Razor skrev:
Är det riktig bi-xenon eller är det sånt skit med en halogenlampa och en xenonlampa ??

För den andra typen är skitkasst.


Är det första typen så kolla sköldarna så att dom inte sitter fel och att dom kan röra sig som dom ska.

Jo det är riktiga bi-xenon.
Nån som har i sin OG 9-3?

henke_99 har du klarglas på golfen du satte dom i?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 september 2009
#11
Nope inte klarglas i goffen. Har även i min kadett, funkar fint där oxå. Brorsan har en astra gsi (års -94) i vilken det som sagt inte funkade. (inte klarglas på dom heller)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Skogskonsult
214 Inlägg
27 september 2009
#12
man kan alltid köpa styling lyktor som är mer anpassade för xenon, fast de är oftast inte e-godkända heller...

282 Inlägg
27 september 2009
#13
Från xenonkungen så finns det nån ställskruv eller liknande på deras Bi-xenon, för att kunna ändra ljusbilden.. Kolla om du har nått sånt


Xenoholic
2 559 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#14
Aleck skrev:
man kan alltid köpa styling lyktor som är mer anpassade för xenon, fast de är oftast inte e-godkända heller...

Säg till om du hittar såna till OG SAAB 9-3 wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#15
bombare skrev:
Från xenonkungen så finns det nån ställskruv eller liknande på deras Bi-xenon, för att kunna ändra ljusbilden.. Kolla om du har nått sånt

Får ta o kolla det till helgen, kanske skulle försöka läsa instruktionerna tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
#17
sodavatten skrev:
Vi provar lamperna på min bil:D

Om jag inte får i ordning på dem så kanske wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Skogskonsult
214 Inlägg
30 september 2009
#18
Nu har jag me testat bi-xenonet från vvme på min subaru, började med att skruva av den lilla metalbiten undertill på lampan. Tyvärr får jag alldeles för lågt helljus, lyser rakt i vägen, men mitt halvljus ser riktigt bra ut, typ som med halogen ljusbild.
Testade även att såga bort lite metall på själva kåpan som man stoppar i före lampan, gjorde dock ingen skillnad.

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
#19
Aleck skrev:
Nu har jag me testat bi-xenonet från vvme på min subaru, började med att skruva av den lilla metalbiten undertill på lampan. Tyvärr får jag alldeles för lågt helljus, lyser rakt i vägen, men mitt halvljus ser riktigt bra ut, typ som med halogen ljusbild.
Testade även att såga bort lite metall på själva kåpan som man stoppar i före lampan, gjorde dock ingen skillnad.

Du menar att det inte gick att justera ljusbilden rätt alltså? sad
Får kolla på fredag hur det ser ut.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#20
Problemet löst.
Anledning till lågt helljus= Lampan upp o ned  (jo det går) lol
Åtgärd = Vände på lampan big_smile

Kanske värt att prova "Aleck" wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D


Sök