2786
Sök

Focus Acoustics och Exydos Car Audio bygger demobil Då var säsongen igång. :)

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
daajvid skrev:
375A.. inte illa;) vad hade du tänkt använda för kabel.. du har bara dragit en 50 ju?

50 kvadrataren kommer endast användas för laddning från generatorn.

Kommer vara två separata elsystem med en laddningsregulator som stängs av vid utställning.

Henrik Eberlund

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Kom precis på att jag hade en bild där första dörrsidan var färdigspacklad.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12945/786252_vllrsz.jpg
Första dörrsidan grovspacklad

Henrik Eberlund

16 197 Inlägg
20 oktober 2009
dom där dörrsidorna måste väga took mycke??  å kosta MASSOR i spackel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:

Jo dom vägde lite. big_smile

Henrik Eberlund

16 197 Inlägg
20 oktober 2009
Eberlund skrev:
evilaudio skrev:

en liten fråga bara.. varför inte köra me bonocell å typ 2 lager väv/plast istället?

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Eberlund skrev:
evilaudio skrev:

en liten fråga bara.. varför inte köra me bonocell å typ 2 lager väv/plast istället?

Finns många sätt att göra det på och vi valde att göra på detta sättet.

Henrik Eberlund

16 197 Inlägg
20 oktober 2009
Eberlund skrev:
evilaudio skrev:
Eberlund skrev:

Finns många sätt att göra det på och vi valde att göra på detta sättet.

sant sant.  smile

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
20 oktober 2009
ser ju ut att gå framåt! men det hade nog varit lättare att grovspackla med glasfiber så blir det en hållbar grund. lättare att bre ut me...för det är inte lätt att få till snygga spacklingar när det är så mkt böjar
vart har du köpt relät som kopplar från batterierna? ska ha sånt i min me

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
eplamojje skrev:
ser ju ut att gå framåt! men det hade nog varit lättare att grovspackla med glasfiber så blir det en hållbar grund. lättare att bre ut me...för det är inte lätt att få till snygga spacklingar när det är så mkt böjar
vart har du köpt relät som kopplar från batterierna? ska ha sånt i min me

Som jag sa ovan så finns det massvis med sätt att göra det. Finns antagligen lika många teorier om vad som är bäst och lättast som det finns ljudbyggare. Vi valde göra på vårt sätt för att det passar vårt byggande bäst efter våra teorier.

Jag har inte köpt det än men jag Peter som hjälper mig med ljudbyggandet har en sådant i sin egna bil så jag kan kolla upp med honom vart han köpt det för jag ska också ha ett sådant. big_smile

Henrik Eberlund

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
20 oktober 2009
ja för det ska ju tåla lite amp så det går inte köpa på biltema..finns många sätt att bygga, ja har provat många olika å ibland passar ett sätt bättre än det andra så det är olika...ja tex fräser ut alla mina ringar själv i min zinkmaskin, andra köper färdiga..
Bra jobbat iaf! verkade va en bra start för dig i gbg

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
20 oktober 2009
evilaudio skrev:

precis vad jag skulle skriva örjan !, varför slösa så mycket på spackel, när man kunde anvätt ett gammalt fliecetyg och glasfiber????, eller varför inte tätningsskum och glasfiber , det blir mycket lättare också big_smile, som sagt smaken är som baken smile
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (20 oktober 2009)

Elektriker
1 138 Inlägg
20 oktober 2009
eplamojje skrev:
ja för det ska ju tåla lite amp så det går inte köpa på biltema..finns många sätt att bygga, ja har provat många olika å ibland passar ett sätt bättre än det andra så det är olika...ja tex fräser ut alla mina ringar själv i min zinkmaskin, andra köper färdiga..
Bra jobbat iaf! verkade va en bra start för dig i gbg

de måste vara ett laddrelä annars kan man kyssa generator farväl direkt
ett laddrelä har ett mer mjukstart istället för att direkt fullbelasta generatorn direkt med tomma batteri.. det är iaf så jag förstått det.. annars kunde man köpt ett billigt 90A relä på swedoll..

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

fåret
127 Inlägg
20 oktober 2009
åller med folket ovan om spacklingen. det där är extrajobb, tungt, ohållbart och större risk för sjunkningar.
annars ser det super ut smile designen blir bra smile

142 Inlägg
20 oktober 2009
Detta kommer följas.. smile Ser riktigt trevligt ut.. smile Jaha.. Dags o riva min med då snart o bygga om.. wink Kul med flera Poppa Högt bilar.. smile

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
AUBLITZZ skrev:
Detta kommer följas.. smile Ser riktigt trevligt ut.. smile Jaha.. Dags o riva min med då snart o bygga om.. wink Kul med flera Poppa Högt bilar.. smile

Tack så jättemycket för dom fina orden. Drar du igång en projekttråd om din bil så ska jag kolla in din tråd. Gilla ditt ljudbygge iår.
Senast redigerat av Eberlund (20 oktober 2009)

Henrik Eberlund

142 Inlägg
20 oktober 2009
Eberlund skrev:
AUBLITZZ skrev:

Tack så jättemycket för dom fina orden. Drar du igång en projekttråd om din bil så ska jag kolla in din tråd. Gilla ditt ljudbygge iår.

Tackar.. smile Nja vi får se om det blir någon tråd.. tongue Har ju massor att göra.. Se om man hinner med den o bygga bara.. Men det löser sig.. En sak som lovas e att den ska spela ännu värri nästa år.. smile KOmmer du behålla baksätet eller? Min e numera reggad två sitsig.. smile Sportbil.. smile Hahaa

VW Ägare
1 011 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
AUBLITZZ skrev:
Eberlund skrev:
AUBLITZZ skrev:

Tackar.. smile Nja vi får se om det blir någon tråd.. tongue Har ju massor att göra.. Se om man hinner med den o bygga bara.. Men det löser sig.. En sak som lovas e att den ska spela ännu värri nästa år.. smile KOmmer du behålla baksätet eller? Min e numera reggad två sitsig.. smile Sportbil.. smile Hahaa

Lite annorlunda sportbil. big_smile

Nej faktist en sak som bestämdes tidigt var att behålla baksätet. Dels för att jag vill kunna åka iväg en sväng med bilen med fler vänner än en. Samt att det kändes som en mer utmaning att bygga ett showbygge med den begränsade ytan man får av att behålla baksätet.

Henrik Eberlund

142 Inlägg
21 oktober 2009
Aa.. Sant.. wink För mig blir det utan baksäte nästa år oxå.. wink Se hur man ska bygga bara.. wink Har några bilar till som det ska pillas på. Morsan o Farsan ska oxå få en bil att åka med på utställningar nästa år. Så dom får se sverige oxå.. Så det blir fullt upp.. wink Sen ska man hinna med lite privat liv oxå..

VW Ägare
1 011 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
AUBLITZZ skrev:
Aa.. Sant.. wink För mig blir det utan baksäte nästa år oxå.. wink Se hur man ska bygga bara.. wink Har några bilar till som det ska pillas på. Morsan o Farsan ska oxå få en bil att åka med på utställningar nästa år. Så dom får se sverige oxå.. Så det blir fullt upp.. wink Sen ska man hinna med lite privat liv oxå..

Okey. Låter spännande.

Privatliv... Vad är det? Är det de min sambo tjatar om?

Henrik Eberlund

127 Inlägg
22 oktober 2009
det blir lite sådant när man ska bygga bil=) bra jobb du!!/A

mitt proekt
MVH Andreé

Sök