Prata med autotech idag å de bänkar bilen för 1000:- tar bort framhjulet å sätter på något som skal mäta!!
10000:- e ju faan dyrare än å mappa bilen ju! å då ingår bänkning i priset! 6000:- kostar det å mappa min bil!
Att BÄNKA bilen innebär att man plockar ur motorn och kör den i test bänk!!!!!! Läs på SMRs hemsida www.supramannen.com dom har BÄNKAT SMRSupran....
Detta görs inte på nån pisskvart utan det rör sig om flera dagar. Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.
När man gör en riktig BÄNKNING ingår inställning av motorn (mappning)
Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.
Vilket är helt ointressant för 99% av alla gatåkare eftersom väldigt få personer kör sin bil på vevaxeln. De kör sin bil på hjulen, effektmäter således på hjulen och är glada med det.
Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.
Vilket är helt ointressant för 99% av alla gatåkare eftersom väldigt få personer kör sin bil på vevaxeln. De kör sin bil på hjulen, effektmäter således på hjulen och är glada med det.
M.v.h. J
Kanske det men han frågade om vad det kostade att bänka en motor ju. Och detta som jag beskriver är bänkning... Sen visar ju inte ett rototest/rullande landsväg 100%igt rätt men det är ju absolut billigast och enklaste sättet att kolla upp effekten på bilen.
Har hittat ett ställe som skal mappa å MOTOR bänka min bil nu ) skal bara ta den på en rullande landsväg innan se på skillanden! (skal upp i effekt oxå)
Har hittat ett ställe som skal mappa å MOTOR bänka min bil nu ) skal bara ta den på en rullande landsväg innan se på skillanden! (skal upp i effekt oxå)