2703
Sök

Behöver tips på bra ställen som kan mäta effekten i min bil runt göteborg

56 Inlägg
4 maj 2004
Trådstartare
#1
Någon som vet vart man kan bänka bilen Runt om Göteborg?
å vad ligger priset på det?

1 Inlägg
4 maj 2004
#2
Hej!

Du kan bänka din bil hos Autotech i deras Rototest. De ligger i Trollhättan. Tror priset ligger runt en tusenlapp.


Gubbe
52 Inlägg
4 maj 2004
#3
Det är isf. ett bra pris. 2000:- tar Rototest själva i Rönninge utanför Stockholm.

Mazda MPS
Music

BTC RACING
114 Inlägg
5 maj 2004
#4
för 1000:- får du ingen bänkning utan antingen ett rototest eller en rullande landsväg.

Bänka bilen kostar runt 10.000:-

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU

Gubbe
52 Inlägg
5 maj 2004
#5
Definitionsfråga...det var nog tal om en effektmätning endast. ;o)

Mazda MPS
Music

56 Inlägg
5 maj 2004
Trådstartare
#6
Prata med autotech idag å de bänkar bilen för 1000:-
tar bort framhjulet å sätter på något som skal mäta!!

10000:- e ju faan dyrare än å mappa bilen ju!
å då ingår bänkning i priset! 6000:- kostar
det å mappa min bil!

BTC RACING
114 Inlägg
5 maj 2004
#7
Super0an skrev:
Prata med autotech idag å de bänkar bilen för 1000:-
tar bort framhjulet å sätter på något som skal mäta!!

10000:- e ju faan dyrare än å mappa bilen ju!
å då ingår bänkning i priset! 6000:- kostar
det å mappa min bil!
Att BÄNKA bilen innebär att man plockar ur motorn och kör den i test bänk!!!!!!
Läs på SMRs hemsida www.supramannen.com dom har BÄNKAT SMRSupran....

Detta görs inte på nån pisskvart utan det rör sig om flera dagar.
Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.

När man gör en riktig BÄNKNING ingår inställning av motorn (mappning)

MVH: Nalle

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU

67 Inlägg
5 maj 2004
#8
Nalle-74 skrev:
Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.
Vilket är helt ointressant för 99% av alla gatåkare eftersom väldigt få personer kör sin bil på vevaxeln. De kör sin bil på hjulen, effektmäter således på hjulen och är glada med det.


M.v.h. J

BTC RACING
114 Inlägg
6 maj 2004
#9
Jompa skrev:
Nalle-74 skrev:
Man har ju alltid effekt förlust i drivlina och i transmisionen vilket man slipper vid en riktig BÄNKNING.
Vilket är helt ointressant för 99% av alla gatåkare eftersom väldigt få personer kör sin bil på vevaxeln. De kör sin bil på hjulen, effektmäter således på hjulen och är glada med det.


M.v.h. J
Kanske det men han frågade om vad det kostade att bänka en motor ju.
Och detta som jag beskriver är bänkning...
Sen visar ju inte ett rototest/rullande landsväg 100%igt rätt
men det är ju absolut billigast och enklaste sättet att kolla upp effekten på bilen.

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU

67 Inlägg
7 maj 2004
#10
Nalle-74 skrev:
Sen visar ju inte ett rototest/rullande landsväg 100%igt rätt
...men det gör en vevaxelbänk...? Rätt i förhållande till vad?

3 295 Inlägg
9 maj 2004
#11
Super0an skrev:
Någon som vet vart man kan bänka bilen Runt om Göteborg?
å vad ligger priset på det?
"bänka Bilen" tycker jag att det står..


56 Inlägg
9 maj 2004
Trådstartare
#12
Har hittat ett ställe som skal mappa å MOTOR bänka min bil nu smile)
skal bara ta den på en rullande landsväg innan se på skillanden!
(skal upp i effekt oxå)

14 Inlägg
11 augusti 2009
#13
Super0an skrev:
Har hittat ett ställe som skal mappa å MOTOR bänka min bil nu smile)
skal bara ta den på en rullande landsväg innan se på skillanden!
(skal upp i effekt oxå)
Exakt va innebär rullande landsväg?

1 488 Inlägg
11 augusti 2009
#14
Rullande landsväg är rullar som man kör bilen på för att mäta effekten.


Sök