3101
Sök

Strul med internet på laptop...

744 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Vi har endast en laptop hemma som fungerar utmärkt tills för några dagar sedan. Eller det är inte datan det är fel på utan nånting med internet.

I alla fall så går det inte at ladda upp bilder från datan, inte heller ladda hem grejer. Tex. om man ska ladda upp en bild här på garaget på sin bil så får man ju gå in på bläddra och leta fram bilderna man ska ha. När jag trycker på bläddra så laddas internetsidan om och inget annat händer? Sen om man tex. ska ladda hem en fil så man trycker på ladda ner eller va de står så kommer det upp en ruta där det står " det har blivit ett fel bla bla bla", sök efter lösning online eller stäng programmet. Varför blir de så?

Så jag kan alltså inte ladda upp några bilder på nån sida överhuvudtaget och jag kan inte ladda ner nånting överhuvudtaget heller från nån hemsida.

[Turbolover]

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
15 oktober 2009
tjena

vilken webbläsare använder du?
har du provat med någon annan webbläsare?
laddas sidorna som vanligt i övrigt?
fungerar andra program som kräver internetåtkomst tex msn/skype etc?

MVH Fredrik

744 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Internet explorer använder jag. Tänkte ladda hem en annan webläsare men det går ju som sagt inte att ldda hem någonting... Upptäckte igår att om man går in på en sida och sedan ska backa så går inte det. Andra program fungerar precis som de ska.

[Turbolover]

1 903 Inlägg
15 oktober 2009
okej, be en polare ladda ner det så skickar han det till dig via msn.
låter inte riktigt som det är själva internet som är felet, så hade andra program också betett sig underligt. har du något antivirusprogram på datorn?

744 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Jo jag ska be nån ladda hem och skicka via msn och testa om det blir samma sak. Ja jag har virusprogram som köptes till datorn och är uppdaterat. Kör en scan nu för den börja varna att det fanns virus imorse. Så får se vad som händer.
Senast redigerat av Jonnybcool (15 oktober 2009)

[Turbolover]

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
15 oktober 2009
Lite googling så kom jag fram till detta....

http://www.mattsilverman.com/2009/06/ho … owser.html

det går mänligen att ladda ner filer genom dos-promten

för er som inte vill gå in på länken ovan så lägger jag in steg för steg

1:Go to Start > Run > “cmd” and hit OK. This will load the command prompt.

2:type “ftp” and hit enter.

3:type “open releases.mozilla.org” and hit enter.

4:It will ask for a username, type “anonymous” and hit enter.

5:It will then ask for a password, type “anonymous” and hit enter.

6:Open the folder with the latest Windows release of Firefox by typing in:
“cd pub/mozilla.org/firefox/releases/latest/win32/en-US” and then enter.

7:View the contents of the current directory by typing in “ls” and then enter.

8:Switch to binary file mode by typing in “type image” and then hit enter.

9:Choose the directory to download firefox to by typing “lcd C: \” (Typing this will save it right to the root directory of the C: Drive.

10:When you typed in “ls” from step 7, it should have listed a .exe file for you.  As of writing the latest version is Firefox Setup 3.0.11.exe.  In this case, we will type in: get “Firefox Setup 3.0.11.exe” (type in the quotes)

10:Now go check in your chmm drive, and you should see the .exe file downloaded.

11:Type “bye” to exit the FTP mode, and then type “exit” to close out of the Command Prompt.
Senast redigerat av Malm3n (15 oktober 2009)

Team Insane Racing

744 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Har nu provat med en annan webläsare och det blev samma resultat. Ladda upp någonting från hårddisken tex. bild går ej och ladda ner går inte heller. Dock så går det att ladda ner om det är en sån länk som man tar "spara mål som" och en del videos funkar att ladda hem....

Körde en komplett virusscan och den hitta ingenting men jag tror ändå det är nått virus som förstör, eller?
Börjar bli måttligt road nu när man inte kan ladda upp några bilder någonstans och inte kan göra ett skit annat en att bara surfa. Vilket iof inte går helt smärtfritt det heller...

[Turbolover]

1 903 Inlägg
17 oktober 2009
hmm de där låter väldigt skumt hmm

har du nån möjlighet att antingen prova en annan dator hemma hos dig eller prova din laptop hemma hos någon annan? så man kan utesluta att det är din internetuppkoppling det är fel på smile

744 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
Ja det är jävligt skumt... Nej har ju inte det... Min dator står i garderoben med en hygglig virusinfektion så tongue Ja jag får väl testa datorn hos någon annan och se om det blir samma fel...

[Turbolover]

President över Brinkland
465 Inlägg
19 oktober 2009
är det trådlöst eller inte, testa isf med en nätverkskabel om det är trådlös. utifall det är trådlösa kortet som strular

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

744 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
Brink88 skrev:
är det trådlöst eller inte, testa isf med en nätverkskabel om det är trådlös. utifall det är trådlösa kortet som strular

Nope det är inte trådlöst....

[Turbolover]

1 903 Inlägg
19 oktober 2009
Jonnybcool skrev:
Ja det är jävligt skumt... Nej har ju inte det... Min dator står i garderoben med en hygglig virusinfektion så tongue Ja jag får väl testa datorn hos någon annan och se om det blir samma fel...

okej, men kör på det då att du testar hos en polare och återkom sen smile gör den likadant där så kan vi ju utesluta att de är ditt internet det är fel på.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 oktober 2009
"ditt internet" är ganska vagt, vad menar du med det?
Det roliga, om man vill kalla de så, är ju att du laddar ner konstant, om du kan besöka webbsidor vill säga.
Varje gång du besöker en sida är det massvis med nedladdningar som sker, så det bör ju röra sig om mjukvarufel på något vis.

Det är inte så att du kör Norton brandvägg? Eller någon annan brandvägg?

744 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Windows brndvägg är aktiverad så vitt jag vet. Sen är det säkert brandvägg aktiverat i antivirusprogrammet också. Har F-Secure Internet Security 2010....

[Turbolover]

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 oktober 2009
Du kan ju testa att avaktivera dem under en kort period bara för att se om problemet kvarstår eller försvinner så får man ju felsöka efter det..behöver förresten inte två brandväggar igång, räcker att du väljer en av dem tongue
Senast redigerat av Mortalis (20 oktober 2009)

744 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Har nu testat med båda brandväggarna på, båda av, ena på, ena av och det är ingen skillnad. Samma fel hela tiden.

[Turbolover]

1 854 Inlägg
20 oktober 2009
Vad för abbonemang har du?
Hastighet?

Sladd i väggen eller dongel/inbyggt?
Senast redigerat av onej84 (20 oktober 2009)

744 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
onej84 skrev:
Hastighet?

Har Glocalnet 24/mbit adsl. Inget trådlöst bara vanlig sladdhärva.

[Turbolover]

1 854 Inlägg
21 oktober 2009
Jonnybcool skrev:
onej84 skrev:
Hastighet?

Har Glocalnet 24/mbit adsl. Inget trådlöst bara vanlig sladdhärva.

Hmm okej, då har jag inga förslag.

Jag har mobilt och de strula förut då va det så att efter jag använt 5gb så gick det inte och ladda upp eller ner nått, blev toksegt.

Men blir datorn varm? Min blev de så jag tog dammsugaren och sög vid fläkten datorn blev snabbare känns det som.

Prova ett tptest annars
http://www.bredbandskollen.se/

744 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Nej jag vet inte vad fan det är som är fel. En sak vet jag och det är att jag ska hålla mig från att kasta skiten i golvet...

Hastighet: 9 mbit in 0.86 mbit ut... Det är bra på 24 mbit :S Brukar ligga runt 16 mbit annars..

Ja den blir varm men det har den alltid blivit. Dammsuger ur fläkten och de lite då och då...

[Turbolover]

Sök