Hmmm,,
Polisers kunskaper vad det beträffar bilkörning är nog strax över medel inte mer, sen beror det på personen ifråga. Polisen här tränar på isen under vintern de hyr en sjö i närheten där jag bor.
Jag gillar själv isåkning och vet hur mycket det ger i kunskapslyft vad det beträffar kunskapshöjningen på bilåkandet.
Att på isen med en 2WD gatbil piska grupp H 2WD e kul eller gat 4WD för den delen med.
Men motorhuvuden, vi har ett motorintresse det hjälper oss att bli duktiga förare och många kan teoretiskt sett åka ifrån polisen. Det är bara en fråga om man vill riskera livet på både andra och sig själv, ett val man får göra efter rådande omständigheter.
Mitt i skogen "rallydubb på" du möter dem ha ha jag stannar aldrig...
Enslig kurvig landsväg aldrig då sitter jag hellre i en tall...
Men i tättbebyggt område ja håll hastigheten, det finns barn.
För under en jakt i tät trafik så räkna med att folk flyttar sig för polisbilen och inte för er bil en rejäl nackdel då ni ligger först.... Att tillägga: man blir rätt skärrad när blåljusen går runt i mörkret det är en rätt skrämmande effekt, been there done that, ej att rekommendera.
Om ni åkt på en bana så vet ni att det alltid är lättare att ligga bakom och trycka än att ligga först och ta alla beslut... planera vägval spårval , överleva med andra ord.
De är ibland fler och de har rutiner, detta är vardagsmat för dem men inte för oss....
Men det finns tillfällen och platser då de inte är så många i antal av besparingsskäl, där leker livet....
När jakten sätter igång så är en en del av dem någorlunda normala (väldigt få poliser in real life) och de har en familj hemma som väntar på dem och de riskerar inte gärna livet på sig själva och andra. Men som vi vet så är inte de flesta poliser vanliga människor utan der ser sig själva som lite speciella och håller sig för sig själva. Hur många har poliser som bekanta..
Dessa Polispoliser släpper ogärna en "bov" och helst inte om denne är en fortkörare för vad är inte bekvämare att ta fast än en vanlig arbetare som är motorintresserad. Denne kan lätt i deras lilla huvud bli samhällets fiende nr 1.
(En myra som tar straffet och betalar in böterna utan komplikationer).
"Ge dig inte på berg när det finns smågrus" är en svensk polismans talessätt enligt min mening.
För de riktiga bovarna vågar bara Krim och riktiga Poliser ge sig på, att bli stoppad av Krim går på en helt annan nivå.
För dem e man inte samhällets fiende nr1 utan bara ett orosmoment.....Krimmare verkar vara de mer begåvade Poliserna jämfört med de i blåvita bilar. Jag jämställer de senare med krogvakter och bevakningsmän.
Har vart med om de som studsar ur den blåvita adrenalinstinna o helgalna, mitt råd håll dörrarna låsta och en liten glipa på rutan. Var vänlig och erkänn ingenting,,,öppna inga dörrar sitt stilla o lugn i sätet, har de inget o ta på så blir det inget och om de har bevis så är Polisstaten framme och du blir av med kortet oavsett om du skriver på eller ej. Dom kommer till dig när de har bevis de är proffs och yrkeskunniga med ett helt nätverk bakom sig. Har du en historia bakom dig med indragningar så kan du räkna med att de vet mer om dig än vad du kan ana även om du bara är en obotlig fortkörare. Deras organisation tröttnar ej men det gör du till slut------
Kör lugnare dag för dag snart somnar jag vid ratten...
slaven