4024
Sök

Varför hatar man saab ?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
22 november 2009
Tycker 900/9-3 är den enda som ser vettig utav av alla saabar. Resten faller inte mig i smaken. Men jag hatar inte dom för det tongue

876 Inlägg
22 november 2009
Subw000fer--92 skrev:
lindell90 skrev:
Ante90 skrev:
Du är rädd för att köra en för att då kanske du blir bögig inför dina kompisar? skitsamma om det är en homobil. Saab har iaf bra bilar
Vad är det man säger om Mercedes? är inte rost på Mercedes lyx? tongue

det andra kallar rost, kallar Mercedes standard smile

Sant big_smile Iaf på 90-taletsmodeller då det var som värst smile

aa, var in på 2000-talet också. Kommer ihåg från något nummer av Vi Bilägare när det va på tapeten där dem inspekterade en Merca som inte var mer än 2-3 år gammal så den var byggd på 2000-talet och den hade mer rost än genomsnittsbilen.
Senast redigerat av lindell90 (22 november 2009)

876 Inlägg
22 november 2009
Subw000fer--92 skrev:
lindell90 skrev:
Subw000fer--92 skrev:

Sant big_smile Iaf på 90-taletsmodeller då det var som värst smile

aa, var inte på 2000-talet också. Kommer ihåg från något nummer av Vi Bilägare när det va på tapeten där dem inspekterade en Merca som inte var mer än 2-3 år gammal så den var byggd på 2000-talet och den hade mer rost än genomsnittsbilen.

Det var en A-klass om jag minns rätt, Dem bilarna är under all kritik tongue

nej, E-klass.

918 Inlägg
22 november 2009
lindell90 skrev:
Ante90 skrev:
Subw000fer--92 skrev:
http://gaylife.about.com/od/gayproductreviews/tp/gaycars.htm

Första platsen hoppar vi över tkr jag wink

2. Best Car for the New Gay Family = 2006 Saab 9-5 Kombi

Saab began as a jet engine company until it's side gig in the auto industry put it on the household map. It's often quirky design and features make it a true enthusiasts ride. The 9-5 isn't your traditional boring cruiser and even in the SportCombi Wagon version onlookers see the driver as one who desires unique style. The Saab 9-5 is an individual that refuses to follow the pack, just like the new gay dad and his family.

http://www.expressen.se/debatt/1.143261 … ister-saab lol

Du är rädd för att köra en för att då kanske du blir bögig inför dina kompisar? skitsamma om det är en homobil. Saab har iaf bra bilar

Tur att vi kör bilar med kvalite roll

956 Inlägg
22 november 2009
Vet också om nyare mercor som rostat sönder. Men det är OT.

876 Inlägg
22 november 2009
Ante90 skrev:
lindell90 skrev:
Ante90 skrev:

Tur att vi kör bilar med kvalite roll

Kommer inte ihåg att jag sagt att Mercedes har låg kvalité men om du köper en ny bil för 350-400.000:- så vill du väll ändå inte att den ska börja rosta efter ett par år. Spelar inte roll vilket märke men Mercedes som jag tycker är ett lyxigare märke och också lite dyrare i förhållande till Saab, Volvo, Toyota med mera borde ha bättre rostskydd vilket dem också har nu mera antar jag.

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
22 november 2009
Hahahaha vafan Saab, enda ni har är bögar och växellådsras. lol

Nöjeskör närproducerat

8 886 Inlägg
22 november 2009
Nivån i tråden är som brukligt på garaget dvs sandlådan och vem som har störst spade.
Men vad kan man begära när intelligens nivån är den samma som skonummret
btw min spade är blå.
Senast redigerat av Hamilton (22 november 2009)

Fotograf på tierpidag.se

956 Inlägg
22 november 2009
_Blue_Speed_ skrev:

Vad kan man begära av en 92:a som inte ens fått hår på pungen, ägd bil eller övningskört?
Btw så visar du din intelligenskvot bra här, och vilken nivå du vill lägga dig på.
Bra svenska också.
Senast redigerat av Glader9991 (22 november 2009)

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
22 november 2009
Har hår runt kuken så de räcker och har övningskört. Har dock int skaffat egen  bil än...

Min svenska anser jag som hyffsad för att vara 17 år.

Nöjeskör närproducerat

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
22 november 2009
Var ju ett jävla seriöst inlägg också...  Insåg inte att alla kanske inte tog det som ett skämt..
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (22 november 2009)

Nöjeskör närproducerat

876 Inlägg
22 november 2009
_Blue_Speed_ skrev:
Var ju ett jävla seriöst inlägg också...  Insåg inte att alla kanske inte tog det som ett skämt..

Det framgick inte att det var ett skämt

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
22 november 2009
Okej, förlåt. Nästa gång får jag väl skriva att jag skämtar i inlägget. smile

Nöjeskör närproducerat

111 Inlägg
22 november 2009
För att det stortsett bara finns SAAB och volvo! Min mening!

956 Inlägg
22 november 2009
_Blue_Speed_ skrev:
Har hår runt kuken så de räcker och har övningskört. Har dock int skaffat egen  bil än...

Du har inte haft nån egen bil än, men ändå uttalar du dig om att Saab bara har växellådsras?
Hur kan du då ha kunskap om detta?

Xenoholic
2 559 Inlägg
22 november 2009
Glader9991 skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Du har inte haft nån egen bil än, men ändå uttalar du dig om att Saab bara har växellådsras?
Hur kan du då ha kunskap om detta?

Tyvärr så tror jag att sånt antingen är ärftligt, typ farsans polares gamla og 900s låda rasade på 80-talet,
Eller bara omognad o grupptryck.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Makaronborrare
993 Inlägg
23 november 2009
Nitrometanskada skrev:
Under tidiga tonåren var jag en volvokille, jag hade tänkt köpa en 740 turbo som förstabil. Sen åkte jag i en Saab 9000 2.3t, bara veckor efter stod det en 9000 2.3 T16 i garaget.

Hata bilmärken hör till lågstadiet.

Så sant som det är sagt.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
23 november 2009
_Blue_Speed_ skrev:

Vill bara veta vad du har för erfarenheter av saab´s växellådor?

Sen händer det ju "aldrig" att bakaxlar rasar på volvo 2/7/9 serien, eller hur var det nu? Ett bakaxelras på en RWD bil räknas som ett växellådsras på en FWD, och ska man jämnföra antalet rasade volvobakaxlar och saablådor så tror jag inte saabs lådor framstår som något katastrofalt dåliga...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

8 886 Inlägg
23 november 2009
_Blue_Speed_ skrev:

Jisses..... du har övningskört ja då är du ju en riktig bilkännare och du har hår på * men frågan är om du vet vad den ska användas till, typiskt att dem som inte är torra bakom öronen ska komma dragandes med sånt här skit.....

Bespara oss dina kommentarer till den dagen du har någon somhelst erfarenhet av bilarna du kritiserar.
Senast redigerat av Hamilton (23 november 2009)

Fotograf på tierpidag.se

4 637 Inlägg
23 november 2009
_Blue_Speed_ skrev:

lol

Sök