Fick 2000 för att jag körde mot enkelriktat och på gångbana Herr polisman va jätte arg, han blev inte gladare när jag fråga, "Va fan vill du? Jag har väl bråttom".. Sen berättade han stolt att jag blev 2000 kr fattigare. Då svarade jag, "Jaså inte mer? Det var ju inte så farlig, det drabbar ju ingen fattig".
4000kr + 4 mån promenerande. 131km/tim på 80-väg. Saab 9-5 Grönmetallic civilpolis, noterade dock en extraantenn på vänster bakruta innan jag körde om. men men. Tappar kilon nu när jag går överallt!
Senast redigerat av Speedmaster75 (20 december 2010)
1500 för att min skylt på moppen inte var "tillräckligt synlig", sen 1200 för att ja åkte med parkeringsljus+dimljus efter mörkrets inbrott. jävla pissböter
Poliserna va trevliga ändå, bytte till reservhjul på ena sidan, på den sidan som ansåg va "explosions risk" annars skulle de blivit 3000kr på det hjulet och körförbud.
Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Fick 1100€=11.000kr i sommras för att ha kört med moped 100km/h på 40km/h utan körkort och om bilar vilket ledde till grovt äventyrande av traffiksäkerhet.
böter för tonade sidorutor och tonade blinkerse/lysen runtom och för högbuller nivå o ombes på en vinterbil blev 750 kr 50% rabbat efter som jag fick mer en 1anmärkning så lite tur i oturen