3963
Sök

Hur många är arbetslösa här på Garget?

Go back to hell you styling beast of satan!
70 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Tjo!

Undrar hur många som är arbetslösa här på Garaget?

Har själv varit arbetslös sen i September. Och jag HATAR det verkligen!!! mad

Alla dagar ser lika dana ut, man har ingen direkt aning om vilken veckodag det är. Måndag, torsdag de finns ingen skillnad, man går bara runt som en jävla Zombie och inte har nått o göra. sad

Har försökt att skaffa mig ett jobb redan veckan efter jag blev utan jobb men ingen gör nånting, alla bara företag säger bara: Nja, vi vet inte, kanske till våren bla, bla, bla...

Tog studenten i maj 2009, och jobbade som semestervikarie på ett pappersbruk för tredje året i rad. Men ledde det till nått jobb?
-Nej, självklart inte! yikes

Har sökt jobb som rörmockare genom att jag e utbildad till de. Har nu sedan i September sökt allt från rörmockare till Pizza-utkörare men inget napp! sad

Finns de fler där ute som sitter i samma skit som jag? roll

Volvoentusiast

214 Inlägg
4 december 2009
Hej!
Jag heter Mikael och jag är alk... Arbetslös.
Har varit CNC -op i 10 år men ska nog plugga vidare istället.
Man får hitta på nått att göra så man känner sig bättre för om man inte har nått att göra om dagarna så sjunker man ännu djupare.

502 Inlägg
4 december 2009
Japp, är också arbetslös. Ungefär i ett år nu. Känns inge vidare. Fast går till en extern arbetsförmedling som heter personalstratergerna. Och för 3 veckor sen fick jag uppgiften att gå ut till olika 30st olika företag, sen ställa 13-14 snabba frågor. Det var lite frågor som: Hur påverkades ni av lågkonjekturen? Har ni rekryterings behov idag? osv osv.

Men man märker ju klart att det är svårt att hitta jobb. Det var endast 2st företag av 30 möjliga som behövde på fyllning på personal.

Vi ställde också frågan : Tar ni emot praktikanter?

Dom flesta företagen gjorde det. Så jag tror att det är säkraste kortet in till arbete är genom att praktisera på stället en månad eller så och visa vad man går för.
Senast redigerat av FoXoN (4 december 2009)

181 Inlägg
4 december 2009
Jajamensan du är inte ensammen..
har sökt det mesta inom jobb men inget på g, är utbildad cnc-operatör men det är tungt på den froten..

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886

70 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
blixtn skrev:
Hej!
Man får hitta på nått att göra så man känner sig bättre för om man inte har nått att göra om dagarna så sjunker man ännu djupare.

Ah, du har rätt i att man måste ha grejer att göra, annars sjunker man ännu djupare... helt rätt!  Grejen e bara den att all skit kom nästan på en gång. Blev arbetslös, de tog slut med tjejen, dock inte av den anl. att jag inte fick nått jobb. Men de känns så jävla jobbigt bara när de e så här o man märker att de inte händer nått. sad Men man har polare, så man klarar sig ganska bra endå. smile E bara så trött på o va singel, de e nog de som e de värsta tror ja. hmm

Volvoentusiast

70 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
FoXoN skrev:
Japp, är också arbetslös. Ungefär i ett år nu. Känns inge vidare. Fast går till en extern arbetsförmedling som heter personalstratergerna. Och för 3 veckor sen fick jag uppgiften att gå ut till olika 30st olika företag, sen ställa 13-14 snabba frågor. Det var lite frågor som: Hur påverkades ni av lågkonjekturen? Har ni rekryterings behov idag? osv osv.

Men man märker ju klart att det är svårt att hitta jobb. Det var endast 2st företag av 30 möjliga som behövde på fyllning på personal.

Dom flesta företagen gjorde det. Så jag tror att det är säkraste kortet in till arbete är genom att praktisera på stället en månad eller så och visa vad man går för.

Ok, men de e ju gôtt att du har nått o pyssla med iaf! smile Keep your head above the serfice! smile

Volvoentusiast

70 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Perrrra_ skrev:
Jajamensan du är inte ensammen..
har sökt det mesta inom jobb men inget på g, är utbildad cnc-operatör men det är tungt på den froten..

Ah, då vet du hur de e! neutral Men va gör en CNC-operatör då? hmm

Volvoentusiast

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2009
Nolltaxerade hela 2008, fick en 20% tjänst i juni 09, men inget mer än det.
Håller på bli tokig! yikes

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Svetsare
3 150 Inlägg
4 december 2009
Tog studenten i Juni, alltså i somras.  Började sommarjobba nån vecka efter där som lastbilsmekaniker. Fick sedan gå då dom började komma tillbaka efter sina semestrar, och snackar med dom ibland och fått veta att fler ska gå  sad       Så har varit arbetslös sen 1:a September  hmm   Funderar nu på att åka med en kompis som också varit arbetslös sen dess, till Norge och tjäna lite lax  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

214 Inlägg
4 december 2009
Volvo-Jansson skrev:
blixtn skrev:
Hej!

Ah, du har rätt i att man måste ha grejer att göra, annars sjunker man ännu djupare... helt rätt!  Grejen e bara den att all skit kom nästan på en gång. Blev arbetslös, de tog slut med tjejen, dock inte av den anl. att jag inte fick nått jobb. Men de känns så jävla jobbigt bara när de e så här o man märker att de inte händer nått. sad Men man har polare, så man klarar sig ganska bra endå. smile E bara så trött på o va singel, de e nog de som e de värsta tror ja. hmm

Ja då är det ju lite tyngre. Men å andra sidan så slipper ju du tjatet om att man bara ligger hemma och "latar sig" hela tiden. Det finns alltid nånting positivt i allt negativt.
Ta och studera på distans, läs in nån Engelska kurs eller vad f-n som helst. Dels så håller du lite kontakt med verkligheten och sen ger det en signal till ev framtida arbetsgivare att du faktiskt gjort nånting och inte bara suttit hemma och gjort "nada" i X antal månader.

70 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
ZonaX skrev:
Tog studenten i Juni, alltså i somras.  Började sommarjobba nån vecka efter där som lastbilsmekaniker. Fick sedan gå då dom började komma tillbaka efter sina semestrar, och snackar med dom ibland och fått veta att fler ska gå  sad       Så har varit arbetslös sen 1:a September  hmm   Funderar nu på att åka med en kompis som också varit arbetslös sen dess, till Norge och tjäna lite lax  smile

Ja, precis så blev de för mig också!!! yikes Man jobbar o jobbar, o när de börjar närma sig sin egen ev anställning så får man veta att dom som redan jobbar där måste gå hem. Så fruktansvärt frustrerande!!! sad

Volvoentusiast

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
4 december 2009
Har varit arbetslös sen Augusti men sen ska börja utbilda mig till billackerare i Januari.

Känns rätt drygt att inte ha något att göra just nu, ligga och sova till 1-2 på dagarna och sitta uppe vid datorn till 4 på morgonen tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

70 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
blixtn skrev:
Volvo-Jansson skrev:
blixtn skrev:
Hej!

Ja då är det ju lite tyngre. Men å andra sidan så slipper ju du tjatet om att man bara ligger hemma och "latar sig" hela tiden. Det finns alltid nånting positivt i allt negativt.
Ta och studera på distans, läs in nån Engelska kurs eller vad f-n som helst. Dels så håller du lite kontakt med verkligheten och sen ger det en signal till ev framtida arbetsgivare att du faktiskt gjort nånting och inte bara suttit hemma och gjort "nada" i X antal månader.

Ja, man ska inte klaga igentligen! Man e ju frisk, har pengar så man klarar sig o polare o umgås med. Men de e endå nått speciellt me o va ihop me nån, iaf jag känner mig så stolt o trygg på nått vis. Men men, de kommer väll nån ny älskling hoppas jag! hmm

Volvoentusiast

70 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
IceEyes skrev:
Har varit arbetslös sen Augusti men sen ska börja utbilda mig till billackerare i Januari.

Känns rätt drygt att inte ha något att göra just nu, ligga och sova till 1-2 på dagarna och sitta uppe vid datorn till 4 på morgonen tongue

Ah, jag vet precis hur de e! Men som det skrev av en tidigare på tråden så måste man ta sig i kragen o håll nån form av vardagliga sysslor. Mata katten, ut o gå, dammsuga eller nått annat som håller igång psyket. yikes

Volvoentusiast

502 Inlägg
4 december 2009
Volvo-Jansson skrev:
FoXoN skrev:

Ok, men de e ju gôtt att du har nått o pyssla med iaf! smile Keep your head above the serfice! smile

Japp, vi får hoppas att lågkonjekturen släpper snart. Så man slipper vara arbetslös. tongue Lycka till själv !

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
4 december 2009
Är arbetslös ja med.. utbildad bilskaderepratör.. trögt att få jobb förtillfället..

70 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Superdtm skrev:
Är arbetslös ja med.. utbildad bilskaderepratör.. trögt att få jobb förtillfället..

Ok, ah de e svårt nu! sad

Volvoentusiast

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 december 2009
Jobbat 4dagar sedan maj. Ganska trött på det. Men hittar inget där de vill anställa och som passar mig. Telefonterrorist finns alltid, men psyket säger nej. hmm

34 Inlägg
4 december 2009
Åk till norge. Här verkar det iallafall finnas gott om jobb för arbetssugna svenskar smile

bmw 320

169 Inlägg
4 december 2009
Har varit arbetslös i drygt 6mån hmm

Sök