Efter att ha sett filmerna och adrenalinet från att en tokig sak skulle hända så började det gå upp för oss alla hur fort det går. Föraren, självmordskandidaten, fotografen som låg i bakluckan och vi publik hade alla sån puls att vi var odödliga. Sen såg vi videoklippen och började fundera. En vecka senare köpte jag en "1a hjälpen kudde". Tidigare har jag tittat på dem och ryckt på axlarna med tonen "krashar man så dör man ju bara", men då personen på snowracern börjar diskutera 200km/h finns all anledning till oro.
Personligen tycker jag det vore roligare att åka ett varv genom stan i 50-70 istället, men vi får se var det slutar.
Värt att tänka på är att de här åken var bra planerade. Personen på snowracern har skinnställ och motocross skydd. Hjälmen i repa 1 kändes osäker när vi gjorde en testrepa på 140 och vi valde att byta för att han skulle känna sig bekväm.
Nu vet jag att många sitter och säger "va fan, det där ska vi göra i en högre hastighet".
Gör det gärna.
MEN tänk er för.
Kontrollera sträcka och hur bilen beter sig på väglaget så ni vet var ni ska ge er. Vi hade 1km vi nyttjade till försöken, sen ca 3km åt vardera håll med bra väg som "nödbromssträcka". Vi hade en följebil. Vi var ca 10pers. Vi testade köra med bilen utan "släp" först.
Allt för att göra en galen sak så kontrollerad det gick.
Så slå gärna hastigheten, men tänk säkert.
Då vet ni lite bakgrund till detta. Men var lugna, det kommer bli mer galenskap från Örebro innan vintern är slut.