bollen1986 skrev:
Nån som tror att tilverkningen kommer hamna i holland?
Men SAAB kommer ALLtid vara SAAB så det spelar ingen roll vart den tillverkas tycker jag......
Flyttas från Sverige lär det garanterat göra..
Hur kan man låta spyker köpa saab överhuvudtaget fattar inte jag.. Vi förlänger ett onödigt lidande tror jag.
Låt oss ta en titt på spyker.. ett företag som gått med stora förluster och även har en konkurs i ryggen.
Spyker köper SAAB.. spyker som knappt kan styra sitt eget företag skall ge sig på att bygga bilar
i massproduktion. Något spyker inte har någon erfarenhet av alls.
Spykers VD som jag inte ger många spänn för heller som tvingats avgå tidigare som VD efter diverse
fifflande med vinstsiffror som sen visade sig vara stora förluster.
HUR HUR HUR kan man tycka att spyker är en vettig ägare till SAAB som visserligen redan ÄR dödsdömt.
Min prognos är att detta kommer i slutänden gå åt pipsvängen i alla fall.
Som aftonbladet skriver:
Företaget rapporterade sin första och enda årsvinst 2006. Men då anklagade holländska finansinspektionen bolaget för att ha friserat siffrorna – och det Spyker visade sig ha gått med förlust då också.
I början av 2007 uttryckte revisorerna Ernst & Young öppet tvivel om Spyker överhuvudtaget skulle överleva utan nytt kapital. Uttalandet fick investerare att oroas över Spykers framtid. Senare samma år fick Victor Muller avgå som vd. Ett drygt år senare återkom han.
Källa: E24
Och vad innebär detta..? Nu kan spyker fiska bidrag delux "för SAAB´s" räkning.
EU-pengar som garanterat inte kommer att läggas på någon förbättring av SAAB.
EU-bidragen är den största delen varför ett företag som spyker väljar att köpa
ett företag nära kollaps, mjölka ur och lägga ner.
Endast framtiden kommer att visa hur det går.