Tjena. Jo jag funderar på att byta till coilovers på Audin då originaldämpare m.m. har gjort sitt
Så ja kollade ebay och det fanns rätt mycket att välja på
EXEMPEL:
http://cgi.ebay.com/COIL-OVER-COILOVER- … 19b88cccc1 för ungefär 2200:- + frakt.
Tänkte kolla om någon här som har testat dessa billiga coilovers från ebay och som kan svara på om dom är något att ha??
Bilen är en brukis så har bara tänkt att användas på gata
Är det värt att ge mellan 6-10 tusen för coilisar i sverige när man kan få dom så pass mycket billigare?
Alltså är skillnaden verkligen så stor? Sen använder företagen paypal så betalning m.m. är jag inte orolig för, utan just kvalitet, väghållning osv
Samtidigt skulle jag vilja fråga lite om bussningar till bilen, har funderat på att byta ut alla bussningar som går till Powerflex, vilket jag bara har hört gott om
men om jag nu ska byta ut alla bussningar, byta till coilovers och sen smälla på mina 18"are hur skönt blir det att åka i? jag är ute efter bättre väghållning och att bilen ska ligga platt och fint på vägen, men tappar jag all komfort isåfall?
Bilen ska ju helst inte kännas lika "bekväm" som en gokart hehe
Behöver all hjälp jag kan få här
Tack på förhand / Jocke
Edit: Coiloversen är TüV-godkända och man får papper på detta. 3 års garanti m.m.