Nu när jag endå hade huven hemma så passade jag på att testa för att ser hur off jag är med måtten, och till min stora förvåning va den ganska bult on. Tror de diffar på ca 2 cm på vardera sida längst fram och det går lätt att fixa då de finns en del att ta på huven om ja bestämmer mig för att köra på den
Ja då ska de börja ta lite fart i bygget igen , var på elmia o passade på att köpa lite saker så som en ny ratt den den billiga ratten va på tok för sladdrig..
Och ett par nya elfläktar
O så här blev dom nya stolarna med takta bältena
Blev även ett par mini skyltar
Senast redigerat av turbo_karlsson (28 april 2011)
Ja det har stått stilla med detta projektet då jag jobbat med en annan bil men nu tar de fart under vintern igen, det som står först på tur är att bygga tak ramen och de övriga för bakdelen. Sedan går jag och funderar på om man ska köpa sig en gtr front eller en nismo kopia front, nån billig beg front som man bygger om eller om man bygger en egen helt från grunden. Har ni nån front liggandes hör gärna av er!
Här är dom olika fronterna jag kollat på :
Orginal gtr front
East bear nismo kopia
Och 2st photoshopade bilder som får bli riktlinjer i fall jag bygger egen
Ska inte ha lika stor spliter men ungifär den designen
lika bra å fläska på stort med detta , tycker nr 2 blir bäst , även om jag gillar 1:an ...... alltså av de photoshoppade bilderna . annars är ju originalfronten att föredra
NOOX: Ja de känns ju inte så stor ide att bygga den exakt som en r34 så lutar åt nått eget men funderar bara på om ja ska köpa mig en billigare front som utgång för har ju inte jätte mycket att gå på men har en plan hur ja kanske ska göra så vi får se.
Skruvar till det: Ja det enda jag inte gillar med den fronten är att den känns lite förlik en s60
Så då var fronten köpt, han jag köpte den av gav lite inspiration genom att visa sin pärlemo vita Skyline r35 gtr..... Började i alla fall att hänga dit de så jag kunde se vad som behöver passas in men dom ligger ju hyffsat samma i bredd så de ska inte bli allt för krånligt, mest skärmarna som behöver höjas då jag höjt upp huven för att få lite biffigare front. Fronten kommer byggas om samt så kommer de byggas på en läpp så jag hamnar i samma höjd som resten av kjolpaketet.
Senast redigerat av turbo_karlsson (30 september 2011)