3350
Sök

Projekt v70R

en liten ombyggnad av v70R med div uppdateringar från s60R/v70R av nyare modell, motor drivlina och inredning

598 299 Visningar
Uppdaterades senast 4 mars 2018
234 Inlägg
9 mars 2013
Jag tvivlar inte på att detta kommer bli bra. Kör hårt jag kommer att följa med spänning smile

Mvh// Mattias

723 Inlägg
9 mars 2013
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO kunde du inte tagit en annan bil???!??!?!?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

210 Inlägg
9 mars 2013
vet inte om jag gillar eller ej ännu, men kommer helt klart fortsätta följa för är det någon som kan lyckas göra en skitbra bil, montera ner den totalt och göra den ännu grymmare så är det ju du! så kommer bli kul att följa! big_smile

860 Inlägg
9 mars 2013
tyvärr blev inte de lika intressant att följa denna bil mer då du satte kapen i den istället för dom andra som va original.... du är GALEN men cool

257 Inlägg
9 mars 2013
mikael_86 skrev:
tyvärr blev inte de lika intressant att följa denna bil mer då du satte kapen i den istället för dom andra som va original.... du är GALEN men cool

Säg inget när du inget vet. Han ska göra den till den ovanliga R-en precis som min med glastaklucka så döm inte för helvete.

860 Inlägg
10 mars 2013
hehehe nä men jonas alla får vi ju tycka olika så... och likväl som många andra skrev varför kapa en V70R.... men men visst det blir ju en ovanlig R men ändå... jag personligen tycker det va synd att göra det på just denna R bil när han har 2 a andra som är nästan orginal och denna va AS SNYGG och stylad... men men ska bli kul o se hur den blir när han är klar

4 229 Inlägg
10 mars 2013
mikael_86 skrev:
hehehe nä men jonas alla får vi ju tycka olika så... och likväl som många andra skrev varför kapa en V70R.... men men visst det blir ju en ovanlig R men ändå... jag personligen tycker det va synd att göra det på just denna R bil när han har 2 a andra som är nästan orginal och denna va AS SNYGG och stylad... men men ska bli kul o se hur den blir när han är klar

Detta är ju ingen R bil. Var väll 140 hk versionen från början om jag inte minns fel. Mer ekonomiskt att modda denna bilen än någon av hans andra original v70R

730 Inlägg
10 mars 2013
Varför spy galla över ett projekt innan man vet vad som händer? Kan inte säga att jag uppkattar det heller, men vill se vad resultatet blir.

Självlärd
3 083 Inlägg
10 mars 2013
Va negativa alla är. Jag tycker det är coolt gjort i alla fall. Och varför spy när det redan är gjort och det är hans bil? Ni har ju inte sett slutresultatet än.

Go for it säger jag bara big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

2 763 Inlägg
10 mars 2013
Från början var det ju faktiskt bara en 2,5T så alla kan ju ta och lugna ner sig några hekto och vänta och se vad han har i kikaren! smile

Volvo - For Life

179 Inlägg
10 mars 2013
Shait vad alla brusar up sig. Men märks att det mest är folk med kombis som tycker det blev "mindre intressant".
Svårt att släppa barnvagns stuket much ? wink

257 Inlägg
10 mars 2013
Jag tycker fortfarande det är den ballaste V70 som finns. Dock så pratar man ju med killroy ett par gånger i veckan så vet ju hur det ligger till också.

860 Inlägg
10 mars 2013
ok ok-.... ja killroy är jävligt cool som vågar göra såna här saker o bara kapa av en av dom snyggaste V70 bilarna ja vet bara sådär.... man blev bara lite chockad av att se den snygga pärlan kapad o så... med de ska bli kul o se resultatet sen när den är klar...

okej va de bara en 2,5T bilen från början... men synd på så grymt fin bil iaf.. men men man kommer ju följa detta iaf....

199 Inlägg
10 mars 2013
tvivlar inte en sekund på att detta blir bra, du har ju inte direkt misslyckats med den tidigare så smile ska bli kul att se slutresultatet!

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
10 mars 2013
Fan va grymm big_smile Är fan sugen på att göra så med en 00-08 smile All respekt till dig som vågar.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

685 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
jok3 skrev:
Fan va grymm big_smile Är fan sugen på att göra så med en 00-08 smile All respekt till dig som vågar.

inget att rek ^^ ......
mkt jobb, har ännu sjuka ideér o tips så bara maila om du vill veta wink

tack

till er alla, det var en icke R från början i 2007, men köpte en äkta R o flyttade över allt
så detta e en V70R -97 fwd man, bes med s60R motorn o 6vxl låda
allt e byggt för att hålla o kunna köra med, då jag anv bilen dagligen
samt ändå försöka kunna hålla den fin till utställningarna samt visa vad jag lyckas göra

finns för mkt att skriva om detta ex:
många tror att det "bara" var att lägga i motorn från 2005 o att det ska se ut som nyare med
det var massor med timmar/dagar/pengar för att få dit, sen att få skiten att fungera var jätte utmaning
så mkt på hela bilen e omgjord, ex : ta inredningen från en s60 att få dit allt e definitivt inget som jag skulle vilja göra om igen

må så hända att vissa inte gillar vad man gör o klart dumt att kapa denna fina R egentligen
speciellt när man har fler bilar att välja på
men älskar denna bilen o känns inte alls som nån av dom alla andra R jag ägt/äger
men fortfarande ni som vet hur galen lr inte jag e, finns det en tanke bakom
precis som allt jag gjort detta bygget till
tyvärr handlar allt om tid o pengar i slutändan så blir nog inte klar till Elmia som var planerat
men ska rulla i sommar hoppas jag wink

cabbe eller pickup, pool bak, 2 dörrar ist för 4, en lucka, 2 luckor, panorama tak, kolfiber, delbar baklucka, finns så mkt kul att välja på (ska dock försöka vara seriös, men det e lite kul får ni hålla med om? )
har även varit i tankarna att rakställa den med bakhjulsdrift men det kommer inte att göras med denna
det blir först till nästa bygge som ska ersätta denna
hoppas ni kommer bli lika nöjda som jag blir med slutresultatet

// Ole wink

sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/

Maserati
483 Inlägg
10 mars 2013
Är inte ett dugg orolig när det gäller dina galna upptåg... Det är som jag sagt tidigare detta kommer bli hur bra som helst och tanken vad som komma skall gör mig knäsvag big_smile lycka till min vän.

Jag älskar jordguppar !

998 Inlägg
10 mars 2013
Följt dig sen början av denna tråden och nästan alla dina andra, så svar ja du är lite galen men djävulskt smart att komma på alla dessa lösningar du kommer på. Kommer bli grymt det här smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

76 Inlägg
11 mars 2013
Panorama tak vore jävligt coolt på denna, men då skulle du behöva återbygga en del av stommen. Tvivlar dock inte en sekund på att du är rätt man för jobbet, med tanke på det man sett.

125 Inlägg
11 mars 2013
2-dörrars skåpbil med lång ruta från b-stolpen och bakåt. Alt. 2- dörrars, 2-sitsig cab. Helt övertygad om att det kommer bli coolt, vad du än bestämmer dig för.

Sök