2757
Sök

Bmw 325 Rally Grupp H & Drifting

www.rallyshop.se
551 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
#21
kolvas skrev:
ogio skrev:
Då tolkade du nog det fel, min mening var att för att få upp säg en gti 8v/16v  1.8L alt 2.0L så krävs det ju endel både jobb och pengar. Men HK är inte allt!

okej, det är lätt att feltolka på ett forum.
- Ja absolut! smile

Nej, hk är långt ifrån allt, det ser man ju t.ex på Voc.
jag hade 30-40hk mindre än de flesta andra i min bil 2007 och det gick bra ändå, hängde med rätt hyfsat ändå

Ja precis, jasså vad körde du då för nått?

// Jocke

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

4 001 Inlägg
1 januari 2010
#22
Volvo 240 Gr. H

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

www.rallyshop.se
551 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
#23
Färg? motor? låda? många frågor:D

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

4 001 Inlägg
1 januari 2010
#24
gul, B230 ca 190-200hk & SF-dogbox, i övrigt ganska standard, inga justerbara dämpare och nästan standard bakvagnsupphängning & original bromsar med bromsvåg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 001 Inlägg
1 januari 2010
#25
jag körde dessutom hela säsongen på begagnade däck.

får man till en hyfsad balans så kommer man långt med "standard-grejor",  återigen, titta på Voc och vart dom hamnar i totallistorna

Edit: nog om mig, mer bilder och mera info på erat projekt vill vi ha
Senast redigerat av kolvas (1 januari 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

www.rallyshop.se
551 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
#26
RallyShop.se planerar att dra igång en ny rallycup 2011. Bilarna i denna cup kommer vara homologerade i Grupp H ("registrerade"). Grupp H är i mångt och mycket ett väldigt fritt reglemente där man kan bygga om det mesta efter eget huvud. På motorsidan har det skett en del konstiga inklassningar så vårt mål med den nya cupen är att försöka dra åt tumskruvarna lite för att sänka kostnaderna så att fler kan ha råd att åka och bilarna blir jämnare.

Det finns ännu inget färdigt reglemente utan vi försöker diskutera fram den bästa lösningen. Ett antal provbilar kommer att byggas under året (bl.a. denna 325) för att ha som uppvisningsbil/testbil. I Finland finns en BMW Original Cup där alla kör med E36 325 med hårda restriktioner. Inget trim är tillåtet och std låda + bakaxel. Vårt mål är att det ska vara något friare i Sverige. Troligen kommer fri utväxling och dogbox vara tillåtet samt flera bilar.

Den senaste idén är att försöka få en dispens från SBF och köra med VW Golf VR6 samt BMW E36 325. BMWn är det inga problem med då den är klassad och ok genom sina gamla Grupp A handlingar. VR6an är dock inte klassad då den har "för stor" motor (får ej vara över 2.5liter i Grupp H).

Tanken är att den enda trimningen som kommer varra godkänd är chiptrimning av original box. Fritt avgassystem efter grenrör kommer också vara ok. Man får naturligvis renovera sin motor efter verkstadhandbok men inte mer än så. Detta för att hålla nere kostnaderna men ändå utgå från bilar som är ganska "roliga" original. En av grundtankarna för cupen är att bilarna ska vara relativt jämna, en 325 med fritt chip+avgas+renovering bör inte kunna lämna mer än 210-220hk samt Vr6an bör hamna kring 190hk med samma trim. Detta borde betyda att de kan prestera ungefär lika bra i skogen med likvärdiga chaufförer!

Intresset från nuvarande aktiva är stort och vår förhoppning är även att försöka locka en och annan nykomling också!

Ett komplett reglemente redovisas under året. Just nu ligger fokus på att försöka få tag i en huvudsponsor som kan gå in med lite prispengar så att statusen på en sådan cup blir högre.

Om man får drömma lite hade det ju varit något om VW och/eller BMW själva visade lite intresse för detta projekt! Vi får väl se...

Hör av er om ni funderar på något!

MVH
Anders
RallyShop.se
Senast redigerat av ogio (1 januari 2010)

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

www.rallyshop.se
551 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
#27
http://geting.se/image.php/212400-bmw1.JPG

Här ser ni dom tänkta fälgarna och XTZ racing coiloversarna.

http://geting.se/image.php/212401-bmw2.JPG

Corbeau rörstol. Mkt skön stol

http://geting.se/image.php/212402-bmw3.JPG

Ruskigt robust och prisvärd...

http://geting.se/image.php/212403-bmw4.JPG

Vad tycker ni? Svarta eller vita?

http://geting.se/image.php/212404-bmw5.JPG

Dessa stolarna kommer vi antagligen använda oss av fast svarta. Den skönaste stolen enligt mig! Prisvärd DS

http://geting.se/image.php/212405-bmw6.JPG

LMS 3 ekrad moocaratt ska vi ha den eller den 2ekrade?

http://geting.se/image.php/212407-bmw8.JPG

Eller tvåekrad? Gillar ni små fasta rattar så kontakta Rallyshop.se dom har även rattar för dom som gillar större smile

http://geting.se/image.php/212406-bmw7.JPG

Här va takluckan bortmonterad och redo för svetsning!

http://geting.se/image.php/212408-bmw9.JPG

Anders förbereder stolsfäste

http://geting.se/image.php/212409-bmw10.JPG

Vi vart tvugna att ta bort hela säkringshållaren eftersom att reglementet säger att där skall gå burrör fram till fjäderbenstornet!

http://geting.se/image.php/212410-bmw11.JPG

Ingen kommentar smile

http://geting.se/image.php/212411-bmw12.JPG


http://geting.se/image.php/212412-bmw13.JPG

XYZ racing coiloversarna vart jag tvungen att höja, den vart lite för låg.
Senast redigerat av ogio (3 januari 2010)

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

558 Inlägg
3 januari 2010
#28
hoppas ni lyckas med nya klassen!smile

www.rallyshop.se
551 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#29
De hoppas jag också! Ingen som kan hjälpa oss välja rattar?

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

No fucks given
179 Inlägg
4 januari 2010
#31
treekrade ratten och vita fälgarna!

/ Jimbo
Bygger på: Honda Civic 99a

www.rallyshop.se
551 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#32
VA dom vita fälgarna? Jag som trodde att alla skulle gilla dom svarta. Bilen har ju temat svart och rött i sig. Jaha vi får väll se vad det blir smile
Forstätt gärna att rösta!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

4 001 Inlägg
4 januari 2010
#33
jag är också för dom vita fälgarna, svarta ser tråkigt/mörkt/skitigt ut och gör att hela bilen blir dystrare, det kan vara snyggt med svarta fälgar på en ljus/mes-gul bil eller på en vit men inte annars.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

www.rallyshop.se
551 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
#34
VI kanske får da en disskution om de:D

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

526 Inlägg
4 januari 2010
#35
Jag tycker ni ska köra med dom vita fälgarna smile  och sen den tre ekrade ratten helt klart lycka te med bygget smile

2 164 Inlägg
4 januari 2010
#36
Tiiiseen skrev:
Jag tycker ni ska köra med dom vita fälgarna smile  och sen den tre ekrade ratten helt klart lycka te med bygget smile

samma här..

"Life´s too short to drive a boring car"

www.rallyshop.se
551 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
#37
Vi håller på för fullt, bla så har vi ryckt ut ungefär 100m kabel. Men bilder kommer. VI LOVAR!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

558 Inlägg
17 januari 2010
#38
vita fälgar och 3ekrad ratt:)

1 798 Inlägg
17 januari 2010
#39
Normark skrev:
vita fälgar och 3ekrad ratt:)

Japp de tycker jag med

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

8 Inlägg
24 februari 2010
#40
Låter riktigt trevligt med rallycupen. Så fort jag satt ihop och sålt min Nissan så bygger jag nog 2 stycken busbilar istället. Varav den ena en 325 e36 Grupp H, får isåfall bli ett snikbygge liknande de finska bilarna för att hålla kostnaderna nere. Blir ju inga stora belopp om man håller maskinen orginal, satsa på coilovers, powerflex bussningar, hydraulisk handbroms, 4.44 bakaxel utv m.m istället. Schmiedmanns grenrör är ganska prisvärt också. Du får hålla liv i din projekt-tråd så jag får inspiration smile



Sök