3067
Sök

Försäkra bilen på pappa?

466 Inlägg
27 mars 2011
jag anser .. har man inte råd med bilförsäkring så har man inte råd med bil.
du får ju ingen bonus om du ställer bilen på andra

Better than God \o/
1 883 Inlägg
27 mars 2011
Har inte läst ett enda inlägg, bara rubriken... 

Ändå är svaret enkelt!!!!!   Köp en bil du har RÅD MED! Att redan från början leva över sina verkliga tillgångar och slippa ta ekonomiskt ansvar är ju inte en "tjänst" dina föräldrar gör dig. 

Bygg din bonus och ta ditt ansvar redan från början, det kommer du verkligen tjäna på i slutändan!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
27 mars 2011
GTI_Jocke skrev:
Volvo_Mannen skrev:
VWolkswagen skrev:
Men liksom ja, en del saker tycker jag är så löjligt! Min gamle vr syncro -96. Kostar 1500 i mån på mig! eller 1478 för att vara exakt!!!!
den kostar 299 på far!

Ja det är ju rätt sjukt egentligen.

Riktigt sjukt! Samma för mig. Första bilen jag skaffa. Skiljde flera TUSEN mellan mig o  farsan! så ska det fan inte va heller.

Inte alls sjukt! Fullständigt normalt!

Sätt en 18> 20 årig kille som TROR han är bäst på att köra (men egentligen suger) i en bil.
Sätt en 55> 60 årig man som haft körkort i minst 40 år och KAN köra i en likadan bil.

Hur tror ni oddsen på "vem krockar först" fördelar sig? roll
Senast redigerat av MrTurbo (27 mars 2011)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Muttley
27 mars 2011
MrTurbo skrev:
GTI_Jocke skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Ja det är ju rätt sjukt egentligen.

Riktigt sjukt! Samma för mig. Första bilen jag skaffa. Skiljde flera TUSEN mellan mig o  farsan! så ska det fan inte va heller.

Sätt en 18> 20 årig kille som TROR han är bäst på att köra (men egentligen suger) i en bil.
Sätt en 55> 60 årig man som haft körkort i minst 40 år och KAN köra i en likadan bil.

50-50 Många äldre kör även av. Speciellt när de börjar närma sig åldern där vid 60.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
27 mars 2011
Bonus? Vad är det för bonus alla snackar om? Jag har haft mina bilar skrivna på mig dom senaste tre åren, jag har hört nått om bonus

Jonas

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
27 mars 2011
tkd_rille skrev:
MrTurbo skrev:
GTI_Jocke skrev:

50-50 Många äldre kör även av. Speciellt när de börjar närma sig åldern där vid 60.

Kolla först, posta sen:

Olika åldersgrupper

18–19 år: Löper 5–6 gånger större risk att råka ut för en trafikolycka.
45–54 år: Har bäst reaktionstid och är inblandade i minst antal olyckor.
65–74 år: Är erfarna och anpassar körningen efter sina begränsningar (de undviker till exempel mörker och tät trafik).
75+ år: Löper 5–6 gånger större risk att råka ut för en trafikolycka.

http://korkortonline.se/teori/olyckor/

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
27 mars 2011
Jag har kollat på att skaffa nyare bruksbil men när man får betala över 1500 i månaden på försäkring så känns det inte värt de. Får åka runt i gammal miljöbov istället

Jonas

Muttley
27 mars 2011
discokapten skrev:
tkd_rille skrev:
MrTurbo skrev:

Kolla först, posta sen:

Olika åldersgrupper

18–19 år: Löper 5–6 gånger större risk att råka ut för en trafikolycka.
45–54 år: Har bäst reaktionstid och är inblandade i minst antal olyckor.
65–74 år: Är erfarna och anpassar körningen efter sina begränsningar (de undviker till exempel mörker och tät trafik).
75+ år: Löper 5–6 gånger större risk att råka ut för en trafikolycka.

http://korkortonline.se/teori/olyckor/

Ja den statistiken är jättebra. För då kan farsan äga fordon åt en.
Jag ser ingen anledning överhuvudtaget att försäkra en båge som kostade 29 tusen i inköp. Och betala 25-26 tusen i försäkring. Då kan jag hellre lägga undan 26 tusen per år och vara beredd att lägga den dagen jag kör i skiten och inte försäkringsbolaget vill ersätta den. Då kan jag bara köpa en ny.
Sjukvården får jag i vilket fall ändå. smile

957 Inlägg
27 mars 2011
Tiger1978 skrev:
GTI_Jocke skrev:
peder skrev:
Har man bil ska man ha råd att äga den , inkl allt smile

Man kanske har råd men vill lägga pengarna på annat. Så sluta tjata om att dom inte har råd.

Vi andra som belar för er som skenförsäkrar hade kanske också velat lägga dem pengarna på nått annat, vill man inte lägga sina pengar på att äga en bil då ska man inte ha nån... Finns bilar som inte kostar många kronor att försäkra, bättre att tex köpa en polo i stället för en golf så har man redan halva försäkringskostnaden..
Men att kolla vad det kostar att ha en bil är väl alltför mycket jobb, lättare att glida på andras bekostnad..
Jag tycker att bensinen är för dyr så att åka till jobbet blir för dyrt, så man kanske skulle gå på socialbidrag resten av livet, eftersom att det tydligen inte spelar nån roll att låta andra bekosta mina utgifter..

Har  läst igenom hela jävla tråden och varenda av dina inlägg så handlar det om  hur du och såna som du betlar andras grejer och sånt shet  atsså  betlar du  försäkring för oss alla  nu eller vad?? Det där som texten stoms tår under din andvändarnamn  på garaget  FATIG STUDENT  du är säkert  det för du  gänller hela j.......a tiden om det  alla har rätt  att försäkra  bilen hur fan de vill vill du betala 5000kr /år  på din bil som kostar  1000kr kanske  så  gör det är fan ingen som bry sig endå  alla gör som de vill  varför ska man ge  40 000/år på en bil om man kan ge  10 000kr/år kanske man betalar det endå oavset vad ! Vill du leva  på  socialbidrag  så gör det inte många som bry sig det är redan många som gör det så du kommer inte blir den första och inte heller den sista.
BTW Jag är  inte svensk och  är inte så jävla bra  på skriva svenska som man märker men du kommer säkert förstår det  endå

1 679 Inlägg
27 mars 2011
Min bil står på pappa och är försäkrad på honom, men han valde även till en sak när han försäkrade bilen, att en person under 20år eller nåt sånt också brukade bilen. Försäkringen vart dyrare men fortfarande billigare än om det hade stått på mig smile

7 275 Inlägg
27 mars 2011
JimmyAndersson skrev:
Min bil står på pappa och är försäkrad på honom, men han valde även till en sak när han försäkrade bilen, att en person under 20år eller nåt sånt också brukade bilen. Försäkringen vart dyrare men fortfarande billigare än om det hade stått på mig smile

Och det är fortfarande olagligt om det är DIN bil...

957 Inlägg
27 mars 2011
JimmyAndersson skrev:

EXAKT  så  gjorde min med  och det är inga problem   bättre att betala lite mer   sådär än betala  flera 1000kr  för att ha bilen på sig själv

1 679 Inlägg
27 mars 2011
Brains skrev:
JimmyAndersson skrev:

bilen är inte registrerad på mig, utan Pappa som äger bilen, jag bara lånar den smile

7 275 Inlägg
27 mars 2011
JimmyAndersson skrev:
Brains skrev:
JimmyAndersson skrev:

bilen är inte registrerad på mig, utan Pappa som äger bilen, jag bara lånar den smile

Det är fortfarande den huvudsakliga brukaren som ska stå på försäkringen.

957 Inlägg
27 mars 2011
Att köra  130 km/h på motorvägenär olaglit 
Att köra med slitna däck  är olaglit
Att ha en lampa och köra runt e oaglit - man få böter för det
Massa saker e olagliga men amn gör de  endå så läggner shet förfan

7 275 Inlägg
27 mars 2011
BadBoy89 skrev:

Att kvadda bilen och inte få ut något från försäkringsbolaget för att den var skenförsäkrad kanske inte är så jävla kul.
Plus att det drar upp premien för alla andra!

5 198 Inlägg
27 mars 2011
BadBoy89 skrev:

Gör vad du vill olagligt.. men fan om du skenförsäkrar...... dubbelmoral, näääe vaddå... cool

7 275 Inlägg
27 mars 2011
gamlingen skrev:
BadBoy89 skrev:

Gör vad du vill olagligt.. men fan om du skenförsäkrar...... dubbelmoral, näääe vaddå... cool

Skenförsäkring drar upp premien onödigt mycket för alla andra, vad är det som är så svårt att fatta?

957 Inlägg
27 mars 2011
Brains skrev:
gamlingen skrev:
BadBoy89 skrev:

Skenförsäkring drar upp premien onödigt mycket för alla andra, vad är det som är så svårt att fatta?

haha men vafan du kan ochså göra det men att du vil ej göra det det e upp till dej  jag ser inget fel på det  kan man göra så så kan man väll göra det  omd et hade varit olaglit  så hade   försäkringen  inte haft den  i kontrakten  då så

957 Inlägg
27 mars 2011
If) - Kommer bilen köras av personer under 25år?
(M) - Ja det kommer den då mina söner är motorintresserade..
(If) - Okej, då lägger jag till det i villkoren.. Detta höjer kostnaden något men inte mer än ett par hunda kronor om året.
(M) - Det är ingen fara, men då får alltså vemsomhelst i hushållet använda bilen och hela försäkringens omfattning gäller?
(If) - Jadå, absolut.. men låna inte ut den till någon utanför hushållet bara. Då gäller inte samma sak.

Sök