3719
Sök

Vad säger bilprovningen om Elektronisk Avgas Splitter?

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
1 februari 2010
OphanWitehall skrev:
marwin_of_sweden skrev:
OphanWitehall skrev:
Nu gäller det inte en vanlig slö 740 GL, utan en 2,5l Turbo motor med lastbils turbo, riktigt skön turbosång i den kan jag lova! tongue

Haha då blev det skillnad, då kan nog ett cutout va ett alternativ till en volvo oxå;)

Skall ha den före katten så jag kan öppna där på strippen och slippa efektminskning i katt å ljuddämpare. wink

Är absolut inget att rekomendera, med tanke på värmen du har framför katten på din bil. Den kommer bli varm nog när du monterar den innan sista dämparen innan bakaxeln.

V8 - 4 Life

502 Inlägg
10 februari 2010
här är ett annat alternativ

http://www.xforce.com.au/cars/view_car/29

this shit's got to go
183 Inlägg
11 februari 2010
JoeyJ skrev:

Dedär är nått jag skulle vara väldigt intresserad av:P

Man får inte va slö för då blir man dö

469 Inlägg
11 februari 2010
JoeyJ skrev:

finns dem i sverige måntro?

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

502 Inlägg
11 februari 2010
har inte sett dem i sverige än, såg de i australien när jag va där förra året. Trycker de borde sälja som smör, riktigt smart lösning!

1 335 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
JoeyJ skrev:

Så fungerar vissa av Remus dämpare, dock inte elektroniskt styrt utan av avgastrycket.

13 Inlägg
10 april 2010
jag har beställt ett sånt här spjäl till min pickis ska ha det innan dämparen och sen vid spjället ska jag gå ut på med på pips på flaket så ska bli nice och prova det.. v8 6,5 diesel ska lägga upp film sen när jag byggt klart

mvh robban

No Go Just For Show

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
10 april 2010
Eberlund skrev:
Rickard-v skrev:
Sitter orginal på golf R32.

Jag vill minnas att det är sanning med modifikation.

Original sitter det en splitter som gör att avgaserna tar en väg via kupen. (givetvis i ett rör) för att sen gå tillbaka till ordinarie avgasröret. Detta för att man ska få in motorljudet när man gasar riktigt.

Denna funktion finns på flertalet av VW nya sportmodeller.

Haha! Du skämtar väl? lol
Det där var riktigt löjligt!

Annars sitter cut-outs original på Olds 442 tror jag och dom flesta muskelbilar så några problem BÖR det inte vara!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Avstängd
210 Inlägg
10 april 2010
Pzych0 skrev:
jag har beställt ett sånt här spjäl till min pickis ska ha det innan dämparen och sen vid spjället ska jag gå ut på med på pips på flaket så ska bli nice och prova det.. v8 6,5 diesel ska lägga upp film sen när jag byggt klart

mvh robban

det där med pipes upp på flaket är rena dyngan....
jag körde med min gamla nylackade audi bakom en sån idiot ... sprutade avgasvätska över hela min bil när han drog på vid ett rödljus...
fan vad sne jag blev....

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard

lastbils chaffis......
299 Inlägg
10 april 2010
BOBert skrev:
JoeyJ skrev:

Dedär är nått jag skulle vara väldigt intresserad av:P

beställa 2 för mindre frakt kostnad??

jävlar va smart allt man kan önska!! vill ha ljud men fan så irretarende med högt ljud på långresor!!

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
10 april 2010
fransman skrev:
Pzych0 skrev:

mvh robban

jag körde med min gamla nylackade audi bakom en sån idiot ... sprutade avgasvätska över hela min bil när han drog på vid ett rödljus...
fan vad sne jag blev....

Avgasvätska? Sotblandat kondensvatten kan inte vara så farligt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 422 Inlägg
10 april 2010
henke_99 skrev:
fransman skrev:
Pzych0 skrev:

mvh robban

fan vad sne jag blev....

Är det en diesel så är det ju även svavel i skiten då och svavel blandat med vatten blir vad? Jo, svavelsyra och är inte direkt roligt om man har en nyvaxad bil.

Inte så roligt att få bilen helt nedskitad bara för att någon vill vara häftig och ha olämpligt placerade avgasrör...

13 Inlägg
10 april 2010
cheffer skrev:
henke_99 skrev:
fransman skrev:

fan vad sne jag blev....

Är det en diesel så är det ju även svavel i skiten då och svavel blandat med vatten blir vad? Jo, svavelsyra och är inte direkt roligt om man har en nyvaxad bil.

Inte så roligt att få bilen helt nedskitad bara för att någon vill vara häftig och ha olämpligt placerade avgasrör...

jag ska ej dra på om jag ser en fin bil :d vill ha den goda sången bara och vinet från snäckan.
men jag börjar så tidig. så åker tyst dit och öppet hem, ska bli kul och se hur länge spjället håller bara..

mvh robban

No Go Just For Show

13 Inlägg
11 april 2010
har monterat mitt nu mennär man har spjälet öppet så går 80% ut där och 20% i vanliga så det är juinte 100% öppet

mvh robban

No Go Just For Show

Finraggare
2 381 Inlägg
6 januari 2011
VM i trådlyft här - men ni som monterat nu sedan tråden startade - vad säger bilprovningen om dem?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

103 Inlägg
25 januari 2011
Du får aldrig ändra avgassystemet för då tappar bilen sin avgascertifiering och måste reggas om!

Finraggare
2 381 Inlägg
26 januari 2011
Nja, jag ringde till en tekniker idag och han menar att så länge avgassystemet är orginal och spjället inte går att öppna samt är tätt så såg han inga problem med cutouts.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 januari 2011
Yvind skrev:
Du får aldrig ändra avgassystemet för då tappar bilen sin avgascertifiering och måste reggas om!

blir ju kul den dagen bilen blir så pass gammal och låg värd att ett eftermarknads avgas blir biligare än köpa ett original. lol

4 005 Inlägg
26 januari 2011
Yvind skrev:

Beror helt på vad det är för bil, årsmodell och vad du ändrar.

Finraggare
2 381 Inlägg
27 januari 2011
Tror han talar om helbilsgodkända bilar.

Sök