3393
Sök

B230 F block, passar 405 eller 531topp?

49 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#1
Tjenare, jag tänkte stroka min b230F block, och trycka på en 405 eller 531 topp. undrar om allt går ihop eller om jag bör välja ett annat block. mvh adam

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 februari 2010
#2
båda topparna passar rent fysiskt, men du kan få klabba med spridarhål och fördelare på 405an

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

49 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#3
okej, men jag tänkte också köra med en insprutare från e motor, de kan väl inte vara så mycket krångel. jag har min E motor sitta i nu men jag vet inte om de är lika lätt att stroka den, och på e motorn passar bara 531toppen och inte 405 har jag hört.

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

245 Inlägg
7 februari 2010
#4
båda passar, på 405:an kan du inte köra med fördelaren i toppen. Det kan du med 531:an Och 405:an vet jag inte om den har spridar hål.

S.v.r

Bonntrimmare
620 Inlägg
8 februari 2010
#5
Ni har nog rört ihop det 405 har spridar hål i toppen för mekaniskt-insprut (typ b23e b21et)

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

49 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#6
okej, så då är de inge problem att köra med 405 med ett mekaniskt insprut från en b230E motor ?

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

Bonntrimmare
620 Inlägg
8 februari 2010
#7
precis

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Bonntrimmare
620 Inlägg
8 februari 2010
#8
men jag skulle hellre satsa på en vassare kam å porta en orginal topp lite själv istället eller om man inte har kunskap själv lämmna det till någon gammal rally eller folkrace åkare.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

283 Inlägg
8 februari 2010
#9
är de svårt att få en "hemma portning" att bli vettig? har alltid velat prova de? smile

...

P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 februari 2010
#10
megastreetracer skrev:
är de svårt att få en "hemma portning" att bli vettig? har alltid velat prova de? smile
Nära de ä bara att fila på wink Min topp på folkraceaset ä hemmafilad och de funkar finfint


Sen dedär med topparna, jag vill bara att ni ska veta att de inte är spridarhål på alla 405:or. Dom toppar som de är spridarhål på är dom som suttit på en E-motor. Finns 160:or ( tror ja ), 398:or, 405:or och 530 med hål.


49 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#11
Nu vart de många olika teorirer. vilken topp bör jag köra med på min F motor med mekaniskt insprut? någon som vet säkert? smile

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

498 Inlägg
8 februari 2010
#12
Släng du på en 531-topp med V-kam. wink Det gör susen det. Har det själv på min 240 B230F.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

49 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#13
ja kanske borde göra de, men finns de spridarhål för mekaniskt insprut på dom?

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

261 Inlägg
8 februari 2010
#14
nej

49 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
#15
SLG skrev:
Släng du på en 531-topp med V-kam. wink Det gör susen det. Har det själv på min 240 B230F.
okej, men finns de hål för spridare till mekaniskt insprut på 531 toppen?

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 februari 2010
#16
osteeergren skrev:
SLG skrev:
Släng du på en 531-topp med V-kam. wink Det gör susen det. Har det själv på min 240 B230F.
okej, men finns de hål för spridare till mekaniskt insprut på 531 toppen?
Nej

Endast 530 kom med spridarhål, eftersom de fanns en/ ett par tidiga årsmodeller av 740 med b230E. Satt endast 160, 398, 405 på 240 vad ja minns, kanske 530 när de blev b230E men de har aldrig suttit 531 på 240.



Sök