4302
Sök

Sätta fast skärmbreddare? hur?

25 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Hej..

har en liten fråga angående hur man sätter fast skärmbreddare på en golf 3a -93?

skärmbreddarna är i plast.

ska man limma eller popnita eller något annat?

kom gärna med förslag.

mvh

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 februari 2010
Vissa limmar, andra både limmar och skruvar/nitar och nån annan bara skruvar/nitar. Jag hade nog kört med Sika och nit

Rock'n Roll

236 Inlägg
18 februari 2010
tror clips kan funka ganska bra.. ska prova det då jag demonterar mina skärmbreddare tongue

Man måste ha humor

9 117 Inlägg
18 februari 2010
Är det orginal eller eftermarknads? Orginalen sitter med clips i skärmkanterna neråt till och sen lilla listen på skärmen sitter ihop med breddarna och där sitter det också clips. Hade eftermarknadsbreddare till min vento och dom skulle limmas fast.

25 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Hej..

Tack för alla svar.!

Det är eftermarknad. har beställt på Laga.se

http://bilder.lagabasen.se/delar/1054/1054207489vy1.jpg

så det blir nog nita och lim då..?

mvh

9 117 Inlägg
18 februari 2010
Om du kollar i skärmkanten i nerkant så kan det finnas instansade hål redan som du kanske kan använda.

25 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
jag ska kolla det när jag får hem dom.vad ska man limma med för lim? finns det något speciellt märke man ska köpa

260 Inlägg
19 februari 2010
Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite då vi ändå snackar montering utav skärmbreddare:

Hur gör man för bästa resultat vid montering för att undvika att det rostar undertill på skärmkanterna? Man läser/hör ofta om personer som det rostar som fan för efter montering utav skärmbreddare - såvida de inte är igenspacklade.

Tack på förhand.
Grotesk

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 februari 2010
mikaoj skrev:
jag ska kolla det när jag får hem dom.vad ska man limma med för lim? finns det något speciellt märke man ska köpa

Jag skrev ju det tongue Sikaflex, förslagsvis 292

Rock'n Roll

44 Inlägg
29 mars 2010
Jag har precis försökt med både PL400 och sikaflex men härdare fan aldrig! vad fan ska jag göra?

Sök