2337
Sök

En enkel fråga om vindrutetorkare

5 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
#1
Tjo

För några veckor sedan började en detalj på min annars utmärkta Toyota Starlet S att krångla.

Både den bakre och de främre vindrutetorkarna har börjat arbeta betydligt långsammare än vanligt vilket naturligtvis inte är kritiskt men förbannat irriterande.

Vad kan då problemet vara? Ett utslitet relä? En dålig säkring?

Någon som har en idé?

Cheers

NissanMotorsport
20 februari 2010
#2
En ren gissning, kan det inte vara så enkelt att det är is/snö någonstans? upplever samma jag ibland att dom går väldigt trögt ibland, men efter man kört en stund eller haft på torkarna ett tag så blir det bra smile

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
20 februari 2010
#3
Kan vara så att den frusigt..eller så börjar den ge upp sad

Mvh Christian

5 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
#4
Tycker ju iof att det brukar gå aningen mindre trögt när jag har fått upp temperaturen i bilen efter ett tag, men det blir ändå inte som tidigare. Kylan kanske kan vara en del av problemet.

Jag antar att jag får vänta till våren tongue

NissanMotorsport
20 februari 2010
#5
knotgubben skrev:
Tycker ju iof att det brukar gå aningen mindre trögt när jag har fått upp temperaturen i bilen efter ett tag, men det blir ändå inte som tidigare. Kylan kanske kan vara en del av problemet.

Jag antar att jag får vänta till våren tongue

Ta in bilen till tvätthallen på OK eller någonstans och tvätta av den ordentligt smile sen kolla om dom är detsamma efter de smile så gjorde jag och efter tvätten gick dom som vanligt..

583 Inlägg
20 februari 2010
#6
NissanMotorsport skrev:
knotgubben skrev:
Tycker ju iof att det brukar gå aningen mindre trögt när jag har fått upp temperaturen i bilen efter ett tag, men det blir ändå inte som tidigare. Kylan kanske kan vara en del av problemet.

Jag antar att jag får vänta till våren tongue

Ta in bilen till tvätthallen på OK eller någonstans och tvätta av den ordentligt smile sen kolla om dom är detsamma efter de smile så gjorde jag och efter tvätten gick dom som vanligt..

Eller ifall du har tillgång till varmgarage och ställa den där över natten.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Motborgare
1 099 Inlägg
20 februari 2010
#7
knotgubben skrev:
Tjo

För några veckor sedan började en detalj på min annars utmärkta Toyota Starlet S att krångla.

Både den bakre och de främre vindrutetorkarna har börjat arbeta betydligt långsammare än vanligt vilket naturligtvis inte är kritiskt men förbannat irriterande.

Vad kan då problemet vara? Ett utslitet relä? En dålig säkring?

Någon som har en idé?

Cheers

Laddar den som den skall (generatorn alltså)?

-- K

5 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
#8
Kavli skrev:
knotgubben skrev:
Tjo

För några veckor sedan började en detalj på min annars utmärkta Toyota Starlet S att krångla.

Både den bakre och de främre vindrutetorkarna har börjat arbeta betydligt långsammare än vanligt vilket naturligtvis inte är kritiskt men förbannat irriterande.

Vad kan då problemet vara? Ett utslitet relä? En dålig säkring?

Någon som har en idé?

Cheers

Laddar den som den skall (generatorn alltså)?

-- K

Det tror jag. Jag har inte märkt av några övriga problem med bilen.


Sök