3487
Sök

Ford Escort mk2 (bana/gatbil) PROJEKT. (Motor och drivlinebygge pågår)

506 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
#221
Antar att jag måste dela på imperellern också?
Senast redigerat av RaGnaR RattmuFF (31 december 2010)

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

45 Inlägg
1 januari 2011
#222
RaGnaR RattmuFF skrev:
Fredriktak skrev:
Blir skitbra, och komihåg alla ni som påpekar (även jag), han bygger bilen för sin egen skull inte för våran, nog för det är kul att följa bygget :)MEN det hade vart bRUTALT att se en trimmad pinto eller cossie snurra.. Detta ÄR enklast, har haft mina ögon åt detta håll med, och för en väldigt rimlig peng med. Och detta blir garanterat brutalt coolt med. smile

Själv är man på monteringsstadiet av breddarna, står i valet att köpa 2st nya framskärmar, för det va "lite" skit i mina.. Du har inge fina liggandes? smile

Tjenare Fredriktak!

Skulle du inte sälja av din bil? Riktigt roliga att du beslöt dig för att fortsätta lite på den smile. Ja jag sticker kanske ut lite ur mängden som häver i en volvo rover smile Men tycker det är enkla motorer och jag kom över denna. Först var det meningen att jag skulle köra en riktigt vass sugmotor men turbo lockade med lite pyyysshhh ljud ^^. Ska bli riktigt skoj att få hänga dit motor nu och göra lite små justeringar och få fram något växellådsfäste smile

Vart inte så, tog ett break och sa om jagvill sälja den om 1 månad så skulle jag göra det.. tongue Och det ville jag inte. Så nu ska iaf breddarna monteras. och lackas.

45 Inlägg
1 januari 2011
#223
RaGnaR RattmuFF skrev:
Fick besök av en polare idag som svetsade mina motorfästen. Stort tack till dig Jocke smile. Blev väldigt bra och detta ska förhoppningsvis hålla det tvivlar jag inte på.

http://forumbilder.se/images/e7312010128332c9a.jpg
Motorfästet grundat och klart på insugssidan.
http://forumbilder.se/images/36312010135227e07.jpg
lite kortare fäste på avgassidan.
http://forumbilder.se/images/8d31201013724fe93.jpg

http://forumbilder.se/images/4b3120101385447a0.jpg
Någon som vet ifall man kan dela på avgas och insugs delen på denna turbon. Antar att det är en orginalturbo till b230FK. Skulle vilja rengöra denna ordentligt.

Nu inväntar jag bara mina Volvo Valp kuddar som jag beställde igår via L.M.R s hemsida.

Sen skulle jag få tummen ur röven och ringa på en 1031 axel med 3:54 utväxling som jag tror skulle passat fint. Dock ska han ha 1500 för den. anser det lite mycket men jag behöver ju en axel.

Over and out. Gott nytt år på er alla Garagare.

funkar den för 1500kr är dt inte så farligt tycker jag.. jag fick tag på för 300 men då va den inte i bra skick. och fattades bromsok och skivor..

506 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#224
Fredriktak skrev:
RaGnaR RattmuFF skrev:
Fick besök av en polare idag som svetsade mina motorfästen. Stort tack till dig Jocke smile. Blev väldigt bra och detta ska förhoppningsvis hålla det tvivlar jag inte på.

http://forumbilder.se/images/e7312010128332c9a.jpg
Motorfästet grundat och klart på insugssidan.
http://forumbilder.se/images/36312010135227e07.jpg
lite kortare fäste på avgassidan.
http://forumbilder.se/images/8d31201013724fe93.jpg

http://forumbilder.se/images/4b3120101385447a0.jpg
Någon som vet ifall man kan dela på avgas och insugs delen på denna turbon. Antar att det är en orginalturbo till b230FK. Skulle vilja rengöra denna ordentligt.

Nu inväntar jag bara mina Volvo Valp kuddar som jag beställde igår via L.M.R s hemsida.

Sen skulle jag få tummen ur röven och ringa på en 1031 axel med 3:54 utväxling som jag tror skulle passat fint. Dock ska han ha 1500 för den. anser det lite mycket men jag behöver ju en axel.

Over and out. Gott nytt år på er alla Garagare.

funkar den för 1500kr är dt inte så farligt tycker jag.. jag fick tag på för 300 men då va den inte i bra skick. och fattades bromsok och skivor..

Måste ändå ha i en låsdiff så den får nog renoveras samtidigt. Men den utväxlingen är lite ovanlig och ska vara väldigt allsidig.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

45 Inlägg
1 januari 2011
#225
Har du bestämt dig för någon färg än då? smile

506 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#226
Audi-apan skrev:
Du delar på avgashuset och lagerdelen i det spåret som syns på din bild. För att få bort kompressorhuset så måste du ha en låsringstång och släppa på säkringen som sitter på insidan av kompressorhuset. Är en ganska stor låsring så en stor tång krävs. Går med nöd och näppe med biltemas skittång...

tell me about it!!!! Fy fan vilket piss det var att få bort och dit låsringen. ca 30 min för att få bort den och över 1 timme att få dit den. Men nu är turbon ren och fin iaf!. Men ser att lagrena nog börjat bli dåliga det glappar lite grann.. Får se vad man kör med för turbo sen. Måste ta reda på ifall man måste köra motorn helt orginal för att kunna regga som ombyggt fordon eller man kan köra med en t.ex. 19T istället för denna 13T och ett vems sprut till motorstyrningen..

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

45 Inlägg
1 januari 2011
#227
Är bilen en 1975:a eller äldre kan du byta motorstyrning, turbo och sånt.. och regga den som amatörbyggt fordon. Dock måste du byta lite delar, men du har ju hälften klart om du byter till 1031axel, då behöver du bara andra bromsar fram. Då får du max ha en viss kw/100kg. har för mig det vart typ max 207hk på 1000kg tung bil.

Är den en 1976:a eller nyare måste du ha allt som ett "paket", katalysator motorstyrning turbo mer eller mindre som den satt i bilen du tog den ifrån..
Senast redigerat av Fredriktak (1 januari 2011)

506 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#228
Fredriktak skrev:
Har du bestämt dig för någon färg än då? smile

Jadu.. bra fråga. Har alltid tyckt om röd bil men funderar lite på något av dessa teman faktiskt

http://forumbilder.se/images/26201185925PMd315.jpg
Honda Repsol mk2a big_smile
http://forumbilder.se/images/40201190045PMf128.jpg
Eller denna

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

506 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#229
Fredriktak skrev:
Är bilen en 1975:a eller äldre kan du byta motorstyrning, turbo och sånt.. och regga den som amatörbyggt fordon. Dock måste du byta lite delar, men du har ju hälften klart om du byter till 1031axel, då behöver du bara andra bromsar fram. Då får du max ha en viss kw/100kg. har för mig det vart typ max 207hk på 1000kg tung bil.

Är den en 1976:a eller nyare måste du ha allt som ett "paket", katalysator motorstyrning turbo mer eller mindre som den satt i bilen du tog den ifrån..

Det är en 75a faktiskt smile. Men för amatörbyggt fordon krävs ingrepp som helt ombyggda ramben eller ett rörramschassi. Men Ombyggtfordon ska jag regga den som. Då bibehåller jag årsmodellen på bilen vilket medför att jag bara behöver besikta vartannat år som innan den reggades.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

126 Inlägg
1 januari 2011
#230
blir skit bra. de blir o följa denna o dregla av avensjuka. Favorit bil!!!!smile


Tvivlare
2 266 Inlägg
1 januari 2011
#231
jag röstar på Repsol-tema big_smile Eller varför inte Rothmans? big_smile

http://www.pistonheads.com/pics/news/18578/EscortNormal.jpg

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

506 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#232
tyvärr va inte rothmans temat särskilt attraktivt big_smile

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

Lång & Smal!
462 Inlägg
2 januari 2011
#234
denna är rätt läcker:
http://www.motorsport4sale.com/bilder/reportage/2009/0907a/090704_nyckeljakten_4p.jpg

annars tycker ja pärlemovit me vita 5 ekrade fälgar big_smile

//Henrik Johansson

192 Inlägg
2 januari 2011
#235
kör på en ren gul bil big_smile de hade min morbror, snyggt som fan


Ubåtsingenjör
7 350 Inlägg
2 januari 2011
#236
lila bilar går fortast !!!

Nej jag tycker du ska köra på någon gammal race lack, typ lucky strike eller något annat skoj smile


Ford fantast
1 607 Inlägg
2 januari 2011
#237
Råsa big_smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

45 Inlägg
2 januari 2011
#238
Blåa med vita fälgar va ruskigt snygg smile

Är du helt säker på att dom reglerna gäller? Har för mig dem va inne på remiss (förslag om ändring)
Jag har kanske missat att dom har börjat gälla, isf vilket trök..

421 Inlägg
2 januari 2011
#239
Kör på den blå autocenter varianten men byt ut den oranga mot gul ?

Mina projekt finns på http://www.garaget.org/dutten

506 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#240
Fiesta_Racing skrev:
Råsa big_smile

Vad är det för färg? ^^

Rosa är ju annars snyggt smile

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..


Sök