2613
Sök

B23 motor med b230f topp bra eller dåligt ?

32 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
har byggt ihop en motor som består av ett b23 block med f toppen, kmr det blir bra tryck i den ? ska ha den i min 740 senare.

1 772 Inlägg
8 mars 2010
Ha-ha, du har byggt ihop en original motor alltså?

Ja, det kommer bli ett jävla drag!

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

32 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
nja orginal blir det ju inte direkt eftersom det kmr ju bli högrekomp i motorn ju

Forummoderator
26 351 Inlägg
8 mars 2010
Alltså..det är ju lite knepigt att säga att du satt dit en f-topp, men gissningsvis är det en enkel 530-topp du monterat?
Vad har du gjort mer med motorn än bara monterat en orginaltopp?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 422 Inlägg
8 mars 2010
frediiiin skrev:
har byggt ihop en motor som består av ett b23 block med f toppen, kmr det blir bra tryck i den ? ska ha den i min 740 senare.

toppen som sitter på f är ju 530 med dåligt flöde i så den kommer gå som en 740 med b230f ungefär, inget vidare tryck precis.

Du har byggt ihop en originalmotor iprincip.

Whatever :)
1 652 Inlägg
8 mars 2010
hehe du får ju inte mer komp för att hänga på en standard 530 topp smile hehe 116hk here we buurn big_smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 mars 2010
ska förmodligen göra samma med min 240 snart, b23 block och 530 topp, vill ha F istället för 398 och förgasare wink

Men den kommer gå som original. Det ska vara lite högre topp på b23 kolvarna, standard F har ju lågkomp för "bra avgasvärden" medan b23 har normalt. Men de gör ingen enorm skillnad.

De du ska göra är att smyga i en A-kam istället för M-kammen som sitter original i 530:in, då blir motorn lite piggare wink

Sök