3761
Sök

Kallstartsventil?

5 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
#1
Hej alla mina nya Garaget-vänner.
Har införskaffat mig en Opel Combo -98. En slit- och släng-bil som nästan var gratis...

Har nu ett problem som yttrar sig genom att jag inte kan starta bilen när den är kall. Startkablar fungerar inte utan jag måste bogsera igång den, och det behövs bara några meters bogsering för att den ska kicka igång. Jag får också igång den när jag har haft motorvärmaren i.

Kallstartsventilen kanske? Och isf, var hittar jag den under motorhuven.

Help?

26 Inlägg
14 mars 2010
#2
robbidoh skrev:
Hej alla mina nya Garaget-vänner.
Har införskaffat mig en Opel Combo -98. En slit- och släng-bil som nästan var gratis...

Har nu ett problem som yttrar sig genom att jag inte kan starta bilen när den är kall. Startkablar fungerar inte utan jag måste bogsera igång den, och det behövs bara några meters bogsering för att den ska kicka igång. Jag får också igång den när jag har haft motorvärmaren i.

Kallstartsventilen kanske? Och isf, var hittar jag den under motorhuven.

Help?
Kan det inte vara batteriet som är lite för klent/skadat och inte orkar ge tillräckligt med startström när motorn går lite tungt? Jag är kass på el, men har varit med om en bil som vägrade starta fastän den drog runt på startmotorn och det löste sig med nytt batteri. (Nånting med att det behövs en viss mängd spänning för att sparka liv i generator osv...)

**edit**  Den bilen ville heller inte starta med startkablar, men jag antar att mitt batteri var så skadat att det inte kunde skicka vidare tillräckligt med ström.
Senast redigerat av tilltugg (14 mars 2010)

"With a gun barrel between your teeth, you speak only in vowels"

5 710 Inlägg
15 mars 2010
#3
Rubriken uppfyller inte kraven, läs:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar
...och försök igen.

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............


Sök